30.01.2020 Vientiprosessi sujuvaksi!

Paikka:Villa Tallbo, Juhlatalo
Osoite:Petäjäksentie 178, 26100 Rauma

Vientiprosessi sujuvaksi!

Vienti vetää, mutta yrityksen sisällä kuluu aikaa turhien asioiden setvimiseen. Ehkä myös turhia kuluja syntyy? Kiire kulminoituu siihen hetkeen, kun tavaroita jo lastataan pihalla odottavaan rekkaan. Sitten alkaakin jo jälkiseuranta lisäselvittelyjen muodossa. Tuttu tarina, monessa yrityksessä. Tarjolla on nyt mielenkiintoinen, koko vientiprosessia terävöittävä koulutus.

Koulutuksessa haetaan positiivista muutosta toimintatapoihin, oivalluksia tosi elämän käytännön haasteisiin. Päämääränä on kehittää vientitoimitusten sujuvuutta ja saada aikaan kestävää ja myönteistä kehitystä omaan toimintaympäristöön, ymmärtämällä vientitapahtuman eri osien keskinäiset riippuvuudet. Päivään mahtuu alustusta eri aiheista ja työpajaosuus. Koulutuspäivän jälkeen hallitset paremmin vientitapahtumia ja -kuluja.

Kenelle: Koulutus on suunnattu kaikille viennin parissa työskenteleville. Vientikoordinaattorit, myyjät, controllerit, kehityspäälliköt jne. saavat uusia työkaluja vientiprosessin sujuvoittamiseen.

Ohjelma:

• Made in Finland – alkuperäasiat kuntoon jo tuotesuunnittelussa
  • Kaikki vaikuttaa kaikkeen – miten?
  • Tärkeimmät huomioitavat ennen kaupantekoa ja vientitapahtumaa
  • Kuka vastaa Tullille? Muutama sana toimituslausekkeiden merkityksestä
  • Mikä ratkaisee – hinta tehtaan portilla vai asiakkaan varastossa?
  • Mitä jäi viivan alle – karsi turhat kulut toimitusketjusta
  • Jälkiseuranta
  • Yleisimmät kompastuskivet ja käytännön haasteet
  • Oivalluksia työpajaosuudesta
  • Oivallusten ansiosta vientitapahtuma sujuvaksi

Kauppakamarin jäsenetuhinta: 375 € + alv 24 % muille 485,00 € + alv 24 %.
Hintaan sisältyy koulutuksen ohella koulutusmateriaali ja tarjoilu ( aamu- ja iltapäiväkahvit sekä lounas).

Peruutusehdot: Peruutukset korvauksetta viimeistään viikkoa ennen koulutuksen alkamista. Muussa tapauksessa kauppakamari perii 50 % kurssimaksusta.

Ilmoittautuminen 23.1.2020 mennessä.

Palautetta Marikan edellisistä koulutuksista:
"Vientiprosessi pähkinäkuoressa, tärkeimmät asiat tuotu esiin. Marika Nummila kouluttajana erinomainen, esitystapa elävä, ytimekäs, asiat jää hyvin mieleen."

"Marika on erinomainen luennoitsija. Koska hänellä on pitkä kokemus alalta, hän pystyy kertomaan asiat hyvin käytännönläheisesti. Marikan kursseilta lähtee aina mukaan uusia oivalluksia ja tietoa, jota voi hyödyntää hyvin omassa työssään."

"Tuli paljon uutta tietoa, vaikka aihe oli tuttu. Voin heti hyödyntää oppimiani asioita ihan joka päiväisessä käytännön työssäni."

"Hyvä ja tarpeellinen koulutus. Pidin keskustelevasta koulutuksesta. Oli helppo kysellä asioita."

Lue lisää ja ilmoittaudu