03.10.2022 Strateginen talousjohtaminen

Ajankohta:03.10.2022 09:00-15:45
Paikka:Omalta työpisteeltä
Osoite:Webinaari

Etäkoulutuksessa perehdytään case-esimerkkien avulla perinteisten talouden raporttien hyödyntämiseen strategisissa päätöksentekotilanteissa.
Päivän aikana käydään läpi myös tyypillisiä sisäisen laskennan sovellustilanteita, hinnoittelupäätöksiä, investointipäätöksiä sekä taloudellisten riskien hallintaa. Koulutus on hyödyllinen kaikille johtoon kuuluville henkilöille.

Strateginen talousjohtaminen -koulutuksen hyödyt:

• käytännönläheinen katsaus keskeisiin talouden kulmakiviin johdon näkökulmasta
  • perehdyt taloudellisten raporttien sovelluksiin mm. myyntitoimintojen johtamisessa ja hinnoittelupäätöksissä
  • kuulet, mitä tuloslaskelma ja tase kertovat, ja mitä niistä tulisi säännöllisesti tarkistaa

Asiantuntijana KTT, DI Toivo Koski, Oy In-Hand Finland Ltd. Toivo on saanut erinomaista palautetta vahvasta osaamisestaan sekä selkeästä ja käytännönläheisestä esiintymistavastaan.

Aiemmin koulutukseen osallistuneet kommentoivat:

• Erinomaista asiantuntemusta ja rento meininki, 10+ !
  • Parasta olivat kouluttajan esimerkkitapaukset varsinaisen teoriapohjan tueksi, osallistava opettaminen sekä kouluttajan kokemus ja tausta.
  • Toivo Kosken kova tieto & taito ja erinomainen esitystapa!
  • Harkittu kokonaisuus, joka ehdittiin käydä läpi esimerkein.
  • Erinomainen koulutussessio! Selkeä kokonaisuus, hyvin aikataulutettu ja sopivasti osallistavaa tekemistä. Erityiskiitos vielä case-tyyppisistä esimerkeistä.

Ohjelma:

8.55 Yhteyden avaus

9.00 Johdanto: taloudelliset raportit

• Mitä tuloslaskelma kertoo, ja mitä siitä tulisi säännöllisesti tarkistaa
  • Mitä tase kertoo, ja mitä siitä tulisi säännöllisesti tarkistaa
  • Kirjanpidon ja operatiivisen johdon välinen yhteistyö: potentiaalisia väärinkäsityksen mahdollisuuksia

Taloudellisten raporttien sovellukset mm.

• Myyntitoimintojen johtamisessa ja hinnoittelupäätöksissä
  • Ostotoimintojen johtamisessa
  • Vahva tase sekä investointi- ja ulkoistamispäätökset

Taloudellisten riskien hallinta

• Liikeriskin hallinta
  • Rahoitusriskin hallinta
  • Likviditeettiriskin hallinta
  • Taloudellisten tunnuslukujen heikkouksia ja vahvuuksia

15.45 Tilaisuus päättyy

Tauot noin tunnin välein, lounastauko klo 11.45-12.30

Osallistumismaksu: Kauppakamarin jäsenille hinta on 540 € + alv 24 %, muille 720 € + alv 24 %.

Hyödynnä lisäosallistujan etu: Kun ilmoitat useamman kuin yhden osallistujan samaan etäkoulutukseen samasta organisaatiosta, maksaa ensimmäinen osallistuja täyden hinnan ja kaikki loput saavat koulutuksen -50% alennuksella. Ilmoittautuminen tulee tehdä tässä tapauksessa suoraan KauppakamariKaupan asiakaspalveluun: asiakaspalvelu(at)kauppakamarinkoulutus.fi tai soita 09 2286 0360.

Ilmoittautuminen: Ilmoittautumiset alla olevasta linkistä. Linkki vie sinut KauppakamariKauppaan.
(Etäkoulutukseen osallistuaksesi, valitse osallistumistapa "Etätoteutus")

Lue lisää ja ilmoittaudu