06.10.2022 Valmentava johtaminen

Paikka:Omalta työpisteeltä
Osoite:Webinaari

KAUPPAKAMARIEN YHTEINEN KOULUTUS

Valmentavan johtamisen koulutuksesta osallistujat saavat

• hyvän yleiskuvan valmentavan johtamisen perusteista,
  • käytännön työkaluja valmentavaan johtamiseen,
  • ideoita siitä, miten monenlaisissa tilanteissa valmentavaa otetta voi tehokkaasti käyttää,
  • ymmärryksen siitä, miten valmentava johtaminen auttaa tiimiläisten motivoinnissa,
  • vinkkejä tiimin itseohjautuvuuden parantamiseen ja
  • oivalluksen siitä, miten johtaja itse kehittyy valmentavan johtamisen avulla

Päivän aikana perehdytään valmentavan johtamisen perusideaan, työkaluihin, valmennustilanteiden tunnistamiseen ja erityisesti siihen, miten johdettavien kehittymistä ja tavoitteisiin sitoutumista tuetaan valmentaen. Ohjelman pääpaino on oman tiimin ja tiimiläisten valmentamisessa. Samoja toimintatapoja voi yhtä hyvin soveltaa johtamiseen ilman asemavaltaa.

Asiantuntijoina Eerik Lundmark, johdon konsultti, valmentaja, Novetos Oy sekä Jukka Mannermaa, johtamisen konsultti, valmentaja, Business Coach, Novetos Oy.

Ohjelma:

klo 8.50 Yhteyden avaus

9.00 Tervetuloa
Valmentavan johtamisen perusajatus:

Valmentavan johtamisen perustana on johdettavien arvostava kohtaaminen, heidän ajattelunsa kehittäminen ja heidän vastuunottonsa tukeminen: Miten suhtaudun työyhteisöni ihmisiin, millainen on oma johtamiskäsitykseni? Missä tilanteissa valmentaminen toimii hyvin, missä on mahdollisia riskejä?

Valmentamisen perustyökalut:

Valmennusmahdollisuuksia on päivittäin enemmän kuin tavallisesti tiedostamme, mutta haasteena on usein tilaisuuden välitön hyväksikäyttö. Sitä helpottamaan ohjelmassa käydään läpi vaivattomasti omaksuttavia kysymys- ja kuuntelutyökaluja, joilla ajattelua avataan ja kuljetetaan kohti uutta oppimista ja toimintaa.

Lounastauko klo 11.30-12.15

Valmentamisen jatkumo:

Valmentaminen on tavallisesti jatkuva prosessi, jossa tapaaminen tapaamiselta kehitytään kohti tavoitteita. Ohjelmassa käydään läpi malli, jota soveltamalla tapaamisista saadaan jänteviä ja kehittymistä edistäviä.

Ratkaisukeskeiset keskustelut tiimin johtamisessa

Yksilön valmentamisen työkalut ja mallit soveltuvat sellaisenaan myös tiimin valmentavaan johtamiseen, mutta lisäelementiksi tiimin jäsenten sitoutuminen tavoitteellisen ratkaisukeskeisyyteen. Ohjelmassa käydään läpi käytännöllisiä työkaluja ongelmiin jumiutumisen kääntämiseen tavoitteeksi ja toiminnaksi.

klo 15.00 Tilaisuus päättyy

Taukoja noin tunnin välein

Osallistumismaksu: Kauppakamarin jäsenille hinta on 480 € + alv 24 %, muille 680 € + alv 24 %.

Ilmoittautuminen: Ilmoittautumiset alla olevasta linkistä. Linkki vie sinut KauppakamariKauppaan.
(Etäkoulutukseen osallistuaksesi, valitse osallistumistapa "Etätoteutus")

Lue lisää ja ilmoittaudu