14.02.2021 Vientikaupan asiakirjat, vapaakauppasopimukset ja alkuperäasiat

Ajankohta:Keskiviikko 14.04.2021, klo 9:00 - 16:00
Paikka:oma työpiste
Osoite:webinaari

Tämä koulutus järjestetään etänä, Teamsin kautta

Koulutuksessa käydään läpi kattavasti vientikaupassa tarvittavia asiakirjoja, vapaakauppasopimuksia ja niihin liittyviä tuotteiden alkuperämääräyksiä. Myös kansainvälisten pakotteiden ja vientirajoitusten vaikutus vientiin tuodaan esille.

Koulutus on suunnattu kaikille vientikaupan parissa työskenteleville henkilöille, niin alalle juuri tulleille kuin kokeneemmallekin henkilöstölle, jotka haluavat päivittää tietojaan vientikaupan uusimmista määräyksistä.

Tilaisuudessa perehdytään mm.

• EU:n solmimiin vapaakauppasopimuksiin, mm. Ison-Britannian ja Vietnamin vasta voimaan tulleisiin sopimuksiin
  • Alkuperäsääntöjen perusperiaatteisiin ja etuuskohteluasiakirjoihin (EUR.1, EUR-MED, A.TR, alkuperäilmoitukset, REX-rekisteröinti ja valtuutettu viejä)
  • Tullinimikkeisiin
  • Vientikaupan eri asiakirjoihin, mm. kauppakamarin alkuperätodistukseen
  • Vientikaupan rajoituksiin ja pakotteisiin, esim. vienti Venäjälle ja Iraniin
  • Tavaran tarkastusohjelmiin ja vastaavuustodistuksiin
  • Asiakirjojen vahvistamiseen ja laillistamiseen
  • Incoterms-toimituslausekkeisiin
  • Brexitin tuomat muutokset asiakirjamääräyksiin Isoon-Britanniaan vietäessä
  • EU:n Access2Markets -verkkopalveluun
  • KauppakamariTiedon Ulkomaankauppa & Maatiedon hyödyntämiseen.

Ilmoittautuminen: Ilmoittautumiset 7.4.2021 mennessä.

Osallistumismaksu: Kauppakamarin jäsenetuhinta on 375 € + alv 24 %, muille 485 € + alv 24 %.

Peruutusehdot: Peruutukset korvauksetta viimeistään viikkoa ennen koulutuksen alkamista. Muussa tapauksessa kauppakamari perii 50 % kurssimaksusta.

Lue lisää ja ilmoittaudu