14.04.2022 Työpaikan haastavat sisäiset vuorovaikutustilanteet

Paikka:oma työpiste
Osoite:webinaari

KAUPPAKAMARIEN YHTEINEN KOULUTUS

Korona-aika on erilaisten haasteiden sekä muutosten johdosta ollut hyvin poikkeuksellinen myös organisaatioille sekä ammattilaisille. Poikkeusaika on heijastunut ja heijastuu myös työpaikkojen sisäiseen vuorovaikutukseen ja työyhteisöissä saattaa esiintyä normaalia enemmän tunnepitoista käytöstä, jonka tunnistamiseen, kohtaamiseen, käsittelyyn ja ennaltaehkäisyyn olisi hyvä olla selkeät toimintamallit.

Kuvaus

Korona-aika on ollut erilaisten haasteiden sekä muutoksen johdosta hyvin poikkeuksellinen myös organisaatioille sekä ammattilaisille.

Organisaatioiden esimiehet, HR-ammattilaiset, johtajat ja työterveys ovat olleet työpaikan sisäisten haasteiden edessä, kun omat työntekijät kuormittuvat ja koronatilanne luo omat huolensa lomautusten, YT-neuvotteluiden sekä mahdollisten irtisanomisten merkeissä. Poikkeustilanteen aiheuttama turbulenssi on heijastunut työpaikkojen sisäiseen vuorovaikutukseen, ja työyhteisöissä on voinut esiintyä normaalia enemmän tunnepitoista käytöstä, jonka tunnistamiseen, kohtaamiseen, käsittelyyn ja ennaltaehkäisyyn olisi hyvä olla selkeät toimintamallit.

Käytännönläheisen koulutuksen aikana opitaan ratkaisukeskeisiä menetelmiä organisaation sisäisten haastavien vuorovaikutustilanteiden ja vastuuttoman työkäyttäytymisen hallintaan sekä ennaltaehkäisyyn liittyen. Koulutuksella ennaltaehkäistään isompia ristiriitoja, ongelmatilanteita sekä vastuutonta työkäyttäytymistä. Iltapäivän opeilla myös parannetaan ammattilaisen vuorovaikutustaitoja ristiriitatilanteissa ja annetaan selkeät toimintamallit rakentavan palautteen antamiseen sekä puuttumiseen ei-toivottuun käytökseen työpaikalla.

Koulutuksessa käytetään lukuisia tapausesimerkkejä.

Tilaisuus sopii kaikille esimiehille, HR- ja työsuojelutehtävissä toimiville toimialasta riippumatta.

Tilaisuuden kouluttajana toimii Totti Karpela Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy:stä. Hänellä on valtionhallinnosta hankittu kattava 20-vuotinen kouluttajakokemus. Poliisin erityistilanteiden neuvottelijana toiminut Totti on työskennellyt pitkään merkittävien organisaatioiden haasteellisten viestintätilanteiden sekä asiakaspalvelun kehittämisen parissa. Erityisosaamisalueena on pitkä kokemus esimiesten ja johtoryhmien valmentamisesta myös työpaikan sisäisten konflikti- ja viestintätilanteiden sekä toimintamallien kehittämiseksi.

Ohjelma:

Yhteyden avaus

Työpaikan haastavat sisäiset vuorovaikutustilanteet

• Kun kemiat eivät kohtaa
  • Kaikki on viestintää
  • Työyhteisötaidot velvoittavat työntekijöitä ja esimiehiä
  • Myönteisen ilmapiirin rakentaminen arjessa
  • Voimaannuttavaa vai vastuutonta työkäytöstä?
  • 24h-sääntö puheeksiottamiseen
  • Erilaiset konfliktityypit työpaikoilla
  • Psyykkinen itsesäätely eli oman mielekkyyden ylläpitäminen hankalissakin tilanteissa
  • Muutos- ja kriisitilanteiden vaikutus yksilön jaksamiseen, SCARF-malli
  • Esimiehen rooli konfliktien ehkäisyssä
  • Neljä kuuntelun virhettä
  • Ongelmien puheeksiottaminen
  • FAA:n viisiportainen viestintämalli
  • Puhe-Judon perusteet

pääkouluttaja Totti Karpela, Mielenrauha Oy

Tilaisuus päättyy

Iltapäivän aikana pidetään kaksi taukoa, noin klo 13.30 ja klo 14.45.

Osallistumismaksu:
Jäsenhinta 420 € + alv 24 %, normaalihinta 560 € + alv 24 %

Kun ilmoitat useamman kuin yhden osallistujan samaan etäkoulutukseen samasta organisaatiosta, maksaa ensimmäinen osallistuja täyden hinnan ja kaikki loput saavat koulutuksen -50% alennuksella. Ilmoittautumiset suoraan asiakaspalveluun: asiakaspalvelu(at)kauppakamarinkoulutus.fi tai 09 2286 0360.

Ilmoittautuminen:
Ilmoittautumiset alla olevasta linkistä, ilmoittaudu viimeistään 13.4.2021.
Linkki vie sinut KauppakamariKauppaan.
(Etäkoulutukseen osallistuaksesi, valitse osallistumistapa "Etätoteutus")

Lue lisää ja ilmoittaudu