16.02.2022 Asiakassuhteen hoitaminen sähköisesti ja etätyössä
Ajankohta: | Keskiviikko 16.02.2022, klo 8:50 - 12:30 |
Paikka: | webinaari |
Osoite: | Oma työpiste |
Kun työtä tehdään etänä eikä muiden kanssa olla yhteydessä kasvotusten, tilanteet voivat olla haasteellisia ja edellyttävät monien asioiden samanaikaista onnistumista. Hyvin suunnitellun viestinnän lisäksi on myös osattava valita oikea väline ja tapa, jolla toista lähestyy.
Koulutuksessa opetellaan niin kirjallisen kuin suullisen viestinnän asioita ja puhutaan myös etätyön mukanaan tuomista tilanteista.
Asiantuntija:
FM, KTK, KauppakamariTiedon päätoimittaja Taina Parviainen, Helsingin Kamari Oy
Koulutus antaa vastauksia muun muassa seuraaviin kysymyksiin:
- Miten valitsen kuhunkin tilanteeseen sopivan tavan ja välineen?
- Miten luon hyvän tunnelman, kun otan yhteyttä esimerkiksi Teamsilla tai Zoomilla?
- Voinko korjata harmin, kun etäyhteydet pätkivät?
- Miten kirjoitan hyvän ja sujuvan sähköpostin?
- Miten aloitan keskustelun, kun otan yhteyttä asiakkaaseen?
- Miten vältän yleisimmät sudenkuopat, jotka vievät kirkkaimman hohdon tilanteesta tai viestistä?
Koulutuksessa käydään läpi, miten lähestyä asiakasta sähköpostilla, puhelimella, etätapaamisissa Teamsissa tai Zoomilla tai erilaisin pikaviestein ja ääniviestein. Lisäksi annetaan esimerkkejä, miten yhteydenpitoon kannattaa valmistautua, mitä tulee pitää mielessä tilanteen aikana ja millainen jälkivaikutelma asiakkaalle on mahdollista jättää, jotta hän kokee tilanteen hyvin hoidettuna.
Aamupäivän mittaisen tilaisuuden aikana on tarkoitus keskustella myös omista kokemuksista – niin hyvistä kuin huonoista – ja jakaa tietoa siitä, miten tehdä hyvä vaikutus toiseen osapuoleen, saavuttaa myönteinen ostopäätös ja paras tulos.
Ohjelma:
8.50
Etäyhteyden avaaminen
9.00
Tervetuloa ja esittäytyminen
- Osa 1: Valmistautuminen asiakkaan kohtaamiseen eri välineillä ja vinkit sujuvaan kommunikaatioon
- Osa 2: Eri välineiden käyttö, ominaisuudet ja hyödyt sopivissa tilanteissa
- Osa 3: Asiakkaan tunteiden ymmärtäminen kohtaamisen perustana
FM, KTK, KauppakamariTiedon päätoimittaja Taina Parviainen, Helsingin Kamari Oy
12.30
Tilaisuus päättyy
Osallistumismaksu:
Jäsenhinta 390 € + alv 24 %, normaalihinta 520 € + alv 24 %
Mikäli striimiin osallistuu useampi henkilö samasta organisaatiosta, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan. Ilmoittautuminen tulee tehdä suoraan KauppakamariKaupan asiakaspalveluun: asiakaspalvelu(at)kauppakamarinkoulutus.fi tai soita 09 2286 0360.
Ilmoittautuminen:
Ilmoittautumiset alla olevasta linkistä. Linkki vie sinut KauppakamariKauppaan.
(Etäkoulutukseen osallistuaksesi, valitse osallistumistapa "Etätoteutus")