16.11.2022 Miten organisaatio voi oppia kriisistä? -työpaja

Miksi oppimisen pitää olla osa yrityksen exit-suunnitelmaa?

Kuvaus:
Kriisi tuo esiin organisaation piirteitä ja kykyjä sopeutua toimintaympäristön poikkeuksellisiin ja nopeisiin muutoksiin. On tärkeää pysähtyä miettimään: Mitä onkaan tapahtunut? Millaisia vaikutuksia eri tapahtumilla oli ja miten organisaatiomme voisi jatkossa varautua paremmin? Kyse on organisaation kehittämiselle hedelmällisestä ajasta, jolloin kokoamme kuvaa kriisin aikaisista tapahtumista ja toiminnastamme kriisin eri vaiheissa. On luonnollista, että haluamme ajatella tulevaisuutta, mutta menneestä on hyvä oppia - eritoten kriisien kohdalla.

Kriisi herättää ajatuksia ja oivalluksia meissä jokaisessa ja kriisistä oppiminen on näiden kysymysten yhteen keräämistä ja vastauksien etsimistä niihin. Kriisi tarjoaa jokaiselle organisaatiolle mahdollisuuden uudistua ja kriisistä oppiminen on tähän mahdollisuuteen tarttumista. Kriisistä oppiminen auttaa meitä hahmottamaan, miten voimme jatkossa olla parempia niin yksilöinä kuin yhteisönäkin.

Miten organisaatio voi oppia kriisistä? -työpajassa käsittelemme, mitä muutoksia kriisi aiheuttaa organisaation oppimiskykyyn ja millä tavoin voimme muuttaa kriisin mahdollisuudeksi oppimalla. Työpajaan osallistuminen ei vaadi etukäteisosaamista, kokemusta tai tiettyä tehtävänkuvaa. Oikeita tai vääriä vastauksia ei ole, on vain ratkaisuja ja niistä oppimista. Työpajassa saa mahdollisuuden vaihtaa ajatuksia, kokemuksia ja oppia muilta osallistujilta.

Työpajan asiantuntijana toimii koulutuspäällikkö Mikko Poutala Suomen Palopäällystöliitosta. Mikko on pelastustoimitaustainen yritysturvallisuuden asiantuntija, joka on tutkinut kriisistä oppimista MBA-tutkintonsa opinnäytetyössä.

Ohjelma:

8.50 Yhteyden avaus

Kriisistä oppimisen teoriataustaa

Miten organisaatio voi oppia kriisistä? -työpaja

koulutuspäällikkö Mikko Poutala, Suomen Palopäällystöliitto

12.00 Tilaisuus päättyy

Aamupäivän aikana pidetään kaksi taukoa, noin klo 9.50 ja klo 10.50.

Osallistumismaksu: Jäsenhinta 420 € + alv 24 %, normaalihinta 560 € + alv 24 %.

Hyödynnä lisäosallistujan etu: Kun ilmoitat useamman kuin yhden osallistujan samaan etäkoulutukseen samasta organisaatiosta, maksaa ensimmäinen osallistuja täyden hinnan ja kaikki loput saavat koulutuksen -50% alennuksella. Ilmoittautumiset tässä tapauksessa suoraan KauppakamariKaupan asiakaspalveluun: asiakaspalvelu(at)kauppakamarinkoulutus.fi tai 09 2286 0360.

Ilmoittautuminen: Ilmoittautumiset alla olevasta linkistä. Linkki vie sinut KauppakamariKauppaan.
(Etäkoulutukseen osallistuaksesi, valitse osallistumistapa "Etätoteutus")

Lue lisää ja ilmoittaudu