19.5.2020 HHJ Hallitus ja talous

Paikka:Villa Tallbo
Osoite:Petäjäksentie 178, 26100 Rauma

​​​​​​​Huom!

Rauman kauppakamari noudattaa viranomaisohjeistuksia koronavirusepidemian hillitsemiseksi ja turvallisuuden varmistamiseksi. Tämän kevään koulutuksemme toteutetaan mahdollisuuksien mukaan etäkoulutuksina tai ne siirretään syksyyn.

Satakunnan ja Rauman kauppakamarien yhteinen HHJ Hallitus ja talous koulutus, kevät 2020

Yrityksen hallituksen aktiivinen ja liiketoimintaa ymmärtävä rooli on tunnetusti ensiarvoisen tärkeä yrityksen menestystekijänä sen elinkaaren eri vaiheissa. Yrityksen talouden seuranta-, ohjaus- ja raportointijärjestelmät ja niiden tuottama informaatio ovat menestyksellisissä yrityksissä hyvin selväpiirteisiä. Hallituksen jäsenen tulee kuitenkin aina tietää, mitä se voi ja mitä sen kannattaa vaatia niin yrityksen toimitusjohtajalta, talousjohdolta tai ulkopuoliselta taloushallinnon palveluntarjoajaltaan, jotta informaatio on luotettavaa, informaation tuottaminen on riittävän yksinkertaista ja kustannustehokasta ja samalla tuo esiin olennaiset seikat yrityksen kannattavuus-, maksavalmius- ja vakavaraisuusasemaan liittyen.

Koulutuspäivässä käsitellään yhtiön kannattavuutta, maksuvalmiutta ja vakavaraisuutta kuvaavaa tilinpäätöstä. Tässä yhteydessä pyritään syvällisemmin ymmärtämään, mitä informaatiota tilinpäätökseen sisältyy, miten sitä voidaan hyödyntää tehokkaasti ja mitä hallituksen ylipäätään tulee ottaa selville tilinpäätöksen hyväksymisen yhteydessä.

Koulutuspäivä antaa paljon käytännönläheisiä työkaluja nykyisille ja tuleville hallituksen jäsenille yrityksen menestyksekkään talousraportoinnin ja ohjausjärjestelmien ymmärtämiseen.

Asiantuntijana KTM, KHT Henry Kampman, joka on Revisium Oy:n perustajaosakas. Kampmanilla on pitkäaikainen kokemus tilinpäätöksiin liittyvien kysymysten kouluttamisesta. Aiemmin hän on toiminut taloushallinnon johtotehtävissä. Asiakaspalautteiden perusteella Henryn pitämät koulutustilaisuudet ovat olleet hyvin käytännönläheisiä, ajankohtaisiin asioihin pureutuvia ja osallistujien ammattitaitoa kehittäviä.

Koulutuspäivän sisältö:

• Pk-yrityksen tuloksen, taseen ja rahoituslaskelman analysointi ja johtopäätökset
  • Hallituksen vaatimukset talousraportoinnille
  • Hallituksen edellyttämät talouden ennusteet ja budjetointi
  • Yrityksen arvonmääritykseen liittyviä seikkoja

Kurssin hinta:
HHJ-kurssin tai HHJ Puheenjohtajakurssin käyneille 350 € + alv 24 %, hinta kauppakamarin jäsenille 480 € + alv 24%, muille 795 € + alv 24%.

Osallistumismaksu laskutetaan jälkikäteen. Viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen perutuista kurssi-ilmoittautumisista perimme 50% osallistumismaksusta. Kaksi päivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen perutuista kurssi-ilmoittautumisista perimme osallistumismaksun kokonaisuudessaan.

Ilmoittautuminen:
Kurssille ilmoittaudutaan valtakunnallisen HHJ-rekisterin kautta osoitteessa www.hhj.fi. Rekisteröidy ensin palveluun. Kun rekisteröityminen on kunnossa, kirjaudu palveluun ja ilmoittaudu haluamaasi koulutukseen. Kun ilmoittautuminen on onnistunut, saat sähköpostiisi tiedon hyväksymisestä kurssille.

Ilmoittautumiset viimeistään 7 vuorokautta ennen tilaisuutta.

hhj talous.pdf

Lisätietoja: