31.08.2021 Takaisin töihin – lomautuksen päättäminen ja irtisanottujen takaisinottaminen

Tule kuulemaan, mitä sääntelyä ja sopimismahdollisuuksia liittyy siihen, kun koronarajoitukset hellittävät ja työn määrä taas lisääntyy.

• Miten lomautus päätetään tai muutetaan osa-aikaiseksi?
  • Miten lomautusaikana on kertynyt lomaa ja voidaanko ne antaa pidettäväksi lomautuksen aikana?

Jos työntekijöitä on irtisanottu taloudellis-tuotannollisin syin, on työnantajalla takaisinottovelvoite. Takaisinottoaika on eri mittainen riippuen siitä, milloin irtisanominen on tehty ja kuinka pitkästä työsuhteesta on irtisanottu.

• Miten takaisinottoaika määräytyy, mitä toimia se käytännössä työnantajalta edellyttää?
  • Mitä työtä on tarjottava ja missä järjestyksessä?

Ohjelma:

Yhteyden avaaminen

Lomautuksen päättäminen ja työhön kutsuminen

• Mihin työhön kutsutaan? Onko työntekijä velvollinen palaamaan tarjottuun työhön?
  • Määräaikaisen lomautuksen päättyminen
  • Toistaiseksi voimassa olevan lomautuksen muuttaminen ja päättäminen
  • Päättämisilmoitus ja sen toimittaminen

Takaisinottovelvollisuus

• Miten takaisinottoaika määräytyy?
  • Sopimismahdollisuudet
  • Mitä on ”sama tai samankaltainen” työ?

Käytännön toimet takaisinottotilanteessa

Lakimies Kirsi Parnila, Helsingin seudun kauppakamari

Tilaisuus päättyy

Osallistumismaksu: Jäsenhinta 230 € + alv 24 %, normaalihinta 330 € + alv 24 %.

Ilmoittautuminen: Ilmoittautumiset alla olevasta linkistä. Linkki vie sinut KauppakamariKauppaan.

​​​​​​​Lue lisää ja ilmoittaudu