Ammatillinen koulutus uudistuu - mitä uudistus tarkoittaa työnantajille?

Ammatillisen koulutuksen uudistus astui voimaan vuoden alussa. Uudistuksen vieminen käytäntöön on puhututtanut jo pitkään niin oppilaitos- kuin yrityskentässä. Parhaimmillaan muutos mahdollistaa joustavan ja motivoivan työpaikoilla tapahtuvan oppimisen ja sen, että opiskelijoiden osaaminen vastaa entistä paremmin työelämän vaatimuksiin. Yrityksiä kuitenkin mietityttävät käytännöt, esimerkiksi työpaikoilla on vaihtelevia edellytyksiä ohjata ja opettaa työssä vaadittavia taitoja. Elinkeinoelämän näkökulmasta uudistuksen on onnistuttava!

Elinkeinoelämän keskusliitto, Opetus- ja kulttuuriministeriö, Rauman kauppakamari ja Rauman Yrittäjät sekä paikallinen ammattioppilaitos WinNova toteuttavat yhteistyössä

Ammatillinen koulutus uudistuu -teemailtapäivän Raumalla ma 4.6. klo 13-16, jolla vaikutuksia valotetaan erityisesti työnantajille. Samalla luodaan mahdollisuus keskusteluille elinkeinoelämän ja oppilaitoksen edustajien kesken.

Kauppakamarit, Rauman kauppakamari mukaan luettuna, ovat laatineet kevään aikana laajasti koulutuskenttää ja oppilaitoksia koskevat koulutusteesit, jotka julkaistaan tällä viikolla. Pääviestinä on, että yrityksillä tulee olla mahdollisuus saada osaavaa työvoimaa nyt ja jatkossa – koulutuslaitoksella on tässä kriittinen rooli. Teeseistä tullaan kuulemaan yhteenveto teemapäivän aikana.

Tapahtuman sisältö: http://www.rauma.chamber.fi/default.asp?op=naytasivu&sivunro=537#anchor
Riikka Piispa
KTM, toimitusjohtaja / M. Econ., CEO