Edustus-, markkinointi- ja henkilöstökulut arvonlisäverotuksessa

Ajankohta:13.03.2024 08:45-12:00
Paikka:Oma työpiste
Osoite:Verkkokoulutus

Yritysten taloushallinnon henkilöstöllä on oltava päivitetty tieto arvonlisäverotuksessa vähennyskelpoisten ja henkilökuntakulujen sekä henkilökuntaetujen viimeisimmistä tulkinnoista.

Edustus-, markkinointi- ja henkilöstökulut arvonlisäverotuksessa -koulutuksessa perehdytään edustus- ja markkinointikulujen väliseen rajanvetoon - mikä on vähennyskelpoista ja mikä vähennyskelvotonta!

Aamupäivän kestävässä koulutuksessa käsitellään myös kattavasti henkilökuntakulujen, kuten merkkipäivälahjoista, virkistystilaisuuksista, työpaikkaliikunnasta, työmatkoista, työsuhdeautoista ja kotiliittymistä aiheutuneiden kulujen vähennysoikeutta.

Koulutuksen jälkeen tiedät, mitkä ovat vähennyskelpoisten myynninedistämis- ja henkilökuntakulujen sekä henkilökuntaetujen viimeisimmät tulkinnat.

Osallistujapalautetta aiemmista koulutuksista:

• Hienoa, kun sai vastauksia niihin alv-kysymyksiin joita on itse pohtinut ja miettinyt. Nyt on varmuutta enemmän, kun työskentelen näiden asioiden parissa.
  • Parasta antia oli ALV:n tärkeimpien periaatteiden läpikäyminen ja asiantuntijan monet konkreettiset esimerkit.
  • Aivan mahtava vetäjä ja antoisa koulutus. Mukaansatempaava tapa kertoa asioita ja sopivasti huumorilla maustettua puhetta, että jopa Arvolisäverokysymykset muuttuivat mielenkiintoiseksi!

8.50 Yhteyden avaus

9.00 Edustus-, markkinointi- ja henkilöstökulut arvonlisäverotuksessa

-Arvonlisäveron vähennysoikeuden yleiset edellytykset

-Vähennysoikeuden rajoitukset

-Henkilökuntakulujen alv-käsittely

-Markkinoinnin ja edustuksen välinen rajanveto

-Kanta-asiakasjärjestelmien eksoottinen arvonlisäverotus

12.00 Tilaisuus päättyy

Osallistumismaksu: Kauppakamarin jäsenille hinta on 450 € + alv 24 %, muille 650 € + alv 24 %.

Ilmoittautuminen: Ilmoittautumiset alla olevasta linkistä. Linkki vie sinut KauppakamariKauppaan. (Etäkoulutukseen osallistuaksesi, valitse osallistumistapa "Etätoteutus")

Lue lisää ja ilmoittaudu