31.10-1.11.2022 HHJ-puheenjohtajakoulutus

Paikka:Satakunnan kauppakamarin tapahtuma-aula
Osoite:Valtakatu 6 (7. krs), Pori

HHJ PUHEENJOHTAJAKURSSI

Pk-yrityksen hallituksen rooli on kasvanut yhteiskunnassa ja siten myös yhteiskunnan kehittämisessä. Valtionhallinnon ja yksityisen sektorin yksi ajankohtaisista painopistealueista on yrittäjyyden edistäminen sekä pk-yritysten toiminnan kehittäminen ja kasvun tukeminen. Näin luodaan mahdollisuuksia uusien työpaikkojen syntymiselle ja vanhojen säilymiselle. Tässä työssä pk-yrityksen hallituksella ja erityisesti sen puheenjohtajalla on suuri strateginen rooli.

Pk-yrityksen hallituksen puheenjohtajakoulutuksessa käsitellään hallituksen johtamista ja ryhmädynamiikkaa. Puheenjohtajan tulisi toimia vastaavasti kuten orkesterinjohtaja tai luotsi. Hänellä tulee olla kyky kehittää hallitusosaamista, niin omaansa kuin hallituksen jäsenten. Toimiva hallitus toimii osakeyhtiön voimavarana ja suunnan näyttäjänä.

Kurssilla luodaan pohja pk-yrityksen hallituksen puheenjohtajan käytännön työlle. Kurssilla pureudutaan

• Hallituksen ydintehtäviin ja tehokkuuteen
  • Yrityksen strategiaan sekä päätöksenteko- ja johtamisjärjestelmään
  • Kokouksen johtamiseen ja työjärjestykseen
  • Liiketoiminnan kehittämiseen ja toimitusjohtajan katsaukseen
  • Hallituksen ja puheenjohtajan vuorovaikutussuhteisiin
  • Hallituksen puheenjohtajan tehtäviin ja vastuisiin

Koulutus sopii sekä hallitusten puheenjohtajille että puheenjohtajaksi aikoville. Koulutukseen osallistujilta edellytetään HHJ -kurssin käymistä tai vastaavien tietojen hallitsemista.

Laajuus: Kurssi koostuu yhdestä iltapäivästä ja yhdestä koko päivästä.

Aika:
Maanantai 31.10.2022 klo 11.15 - 16.30
Tiistai 1.11.2022 klo 8.30 - 16.00

Sisältö: Luodaan pohja pk-yritysten hallituksen puheenjohtajan käytännön työlle. Hallituksen ydintehtävät ja tehokkuudet. Yrityksen strategia sekä päätöksenteko- ja johtamisjärjestelmä. Kokouksen johtaminen ja työjärjestys. Liiketoiminnan kehittäminen ja toimitusjohtajan katsaus. Hallituksen ja puheenjohtajan vuorovaikutussuhteet. Hallituksen puheenjohtajan tehtävät ja vastuut.

Osallistumismaksu: Jäsenetuhinta 1650 € + alv 24 %, normaalihinta 2300 € + alv 24 %. Kurssin hintaan sisältyy kirjallinen aineisto ja ohjelman mukaiset tarjoilut. Osallistumismaksu laskutetaan kurssin päätyttyä.

Koulutuksen hintaan sisältyy Hallituksen puheenjohtajan opas – johda pk-yritys menestykseen. Kirjan ovat kirjoittaneet Antero Virtanen, Eero Ottila, Kai Miesmäki, Pertti Mäntylä.

Ilmoittautuminen: HHJ Puheenjohtajakurssille ilmoittaudutaan valtakunnallisen HHJ-rekisterin kautta osoitteessa hhj.fi. Aloita kirjautumalla sisään. Mikäli olet uusi käyttäjä, valitse rekisteröidy. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy.

Rekisteröitymisen jälkeen sinun on vielä kirjauduttava palvelujärjestelmään ja ilmoittauduttava haluamaasi tapahtumaan. Jos sinulla on jo tunnukset, kirjaudu sisään ja ilmoittaudu ko. koulutukseen.

Ilmoittautumiset viimeistään 7 vuorokautta ennen tilaisuutta.

Perumisehdot: Viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen perutuista kurssi-ilmoittautumisista perimme 50% osallistumismaksusta. Kaksi päivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen perutuista kurssi-ilmoittautumisista perimme osallistumismaksun kokonaisuudessaan.

Lisätietoja:
Sanna Leppänen, palvelukoordinaattori, Satakunnan kauppakamari
sanna.leppanen@satakunnankauppakamari.fi, puh. 044 558 5650

Päivi Junnila, koulutuspäällikkö, Rauman kauppakamari
paivi.junnila@rauma.chamber.fi, puh. 044 765 4533

Muutokset mahdollisia. Koulutuksen järjestämisen ehtona on koulutuskohtaisen vähimmäisosallistujamäärän täyttyminen.

Lue lisää ja ilmoittaudu