03.05 Jari Parantainen: Miten asiantuntijat ja myyjät voisivat raivata yhdeksän yleisintä ostamisen estettä

Ajankohta:03.05.2022 12:00-16:00
Paikka:Oma työpiste
Osoite:Webinaari

Jarin viimeisiä koulutuksia ennen eläköitymistä!

Näin raivaat 9 salaista ostamisen estettä

Menetätkö tilauksia niin, ettet keksi siihen mitään järkevää selitystä? Raivostuttavaa, eikö totta?

Asiakas kertoo, että hänellä on ongelma. Hän haluaa tehdä asialle jotain. Tarjoat mielestäsi täydellistä ratkaisua. Silti asiakas ei osta. Mikä meni pieleen?

Yleisimmät selitykset ovat kiire, liian kova hinta tai jokin epämääräinen "sopimattomuus". Näin ostaja ainakin väittää. Todellisuudessa taustalla vaikuttaa paljon muita syitä, joita asiakas ei a) itsekään aina tiedosta tai b) ei halua sanoa ääneen.

Tässä koulutuksessa käymme läpi yhdeksän yleistä, mutta yleensä salaisuudeksi jäävää ostamisen estettä. Ne ajavat tuhansia sinisilmäisiä myyjiä raivon partaalle joka vuosi. Jotkin ostajien hätävalheet saattavat vaikuttaa yritykseesi tavalla, joka maksaa vuosien mittaan miljoonia.

Jotkin ostamisen salaiset esteet ovat todella sellaisia, ettet mahda niille juuri mitään. Mutta onneksi suurimpaan osaan pystyt vaikuttamaan jopa niin, ettei se ole edes kovin vaikeaa tai kallista.

Koulutuksessa saat vastaukset seuraaviin kysymyksiin:

• Miksi niin iso osa ostamisen esteistä jää helposti arvoitukseksi?
  • Mitä asiakkaiden yleisimmät selitykset todellisuudessa tarkoittavat?
  • Miksi asiakas saattaa itsekin uskoa selitykseensä?
  • Millaiset yksityiset motiivit vaikuttavat myös sinun asiakkaasi päätöksiin?
  • Mitkä ovat sellaisia ostamisen esteitä, että voisit raivata ne koska tahansa?

Kaupan päälle saat tarkistuslistan, joka sisältää yli 60 yleisintä (ostajan) pelonpoistajaa.

Osallistumismaksu:
Kauppakamarin jäsenille hinta on 430 € + alv 24 %, muille 530 € + alv 24 %.

Ilmoittautuminen: Ilmoittautumiset alla olevasta linkistä, ilmoittaudu viimeistään 29.04.2022. Linkki vie sinut KauppakamariKauppaan.
(Etäkoulutukseen osallistuaksesi, valitse osallistumistapa "Etätoteutus")

Lue lisää ja ilmoittaudu