KYSELY OPPISOPIMUKSEN KEHITTÄMISESTÄ

Arvoisa yrityksen henkilöstöpolitiikasta vastaava

Kauppakamarit selvittävät jäsenyritystensä näkemyksiä oppisopimuskoulutuksen kehittämisestä. Kuinka paljon yritykset olisivat valmiita tarjoamaan oppisopimuspaikkoja ensimmäistä tutkintoaan suorittaville peruskoulun päättäneille nuorille, jos oppisopimuskoulutuksen kustannuksia kohtuullistettaisiin nykyisestä?

Oppisopimuskoulutus on pääosin työpaikalla käytännön työtehtävien yhteydessä järjestettävää koulutusta, jota täydennetään tarvittaessa muissa oppimisympäristöissä tapahtuvalla osaamisen hankkimisella. Oppisopimuskoulutus perustuu opiskelijan ja työnantajan väliseen kirjalliseen määräaikaiseen työsopimukseen ja oppisopimuskoulutuksessa olevan opiskelijan viikoittaisen työajan tulee olla keskimäärin vähintään 25 tuntia.

Taloustutkimus tekee tutkimuksen Helsingin seudun kauppakamarin ja Keskuskauppakamarin toimeksiannosta. Arvostaisimme suuresti, jos teillä tai sopivaksi katsomallanne asiantuntijalla olisi mahdollista vastata oheiseen kyselyyn, jonka kautta voitte myös antaa palautetta ja kehittämisehdotuksia ammatillista koulutusta koskien. Taloustutkimus suorittaa kyselyn luottamuksellisesti. Yksittäisten vastaajien mielipiteitä ei raportoida.

Toivoisimme vastauksia 9.4.2019 mennessä. Linkki tutkimukseen:

Markku Lahtinen Jari Pajunen
Johtaja Toimitusjohtaja