Strategiaviestinnän tehokoulutus johdolle

Ajankohta:05.03.2024 09:00-11:00
Paikka:Oma työpiste
Osoite:Striimi

Strategiat syntyvät ja elävät viestinnässä. Strategiaviestintää eli viestintää strategiasta tarvitaan niin strategiaa valmisteltaessa kuin valmiista strategiasta viestittäessä. Strategiaa tehdessä viestintää tarvitaan muun muassa yhteisen ymmärryksen rakentamiseen, strategisten tavoitteiden selkeään sanoittamiseen sekä keskeisten sidosryhmien osallistamiseen. Strategian valmistuttua viestintä on sen sijaan välttämätöntä strategian toimeenpanossa ja juurruttamisessa käytäntöön.

Strategiaviestinnän tehokoulutuksessa syvennät ymmärrystäsi vaikuttavasta strategiaviestinnästä ja saat konkreettisia ideoita, keinoja ja työkaluja suunnitelmallisen strategiaviestinnän kehittämiseen organisaatiossasi. Case-esimerkkien kautta kuulet myös parhaita käytänteitä muista organisaatioista.

Koulutuksen hyödyt:

  • syvennät ymmärrystäsi vaikuttavasta strategiaviestinnästä
  • saat konkreettisia ideoita, keinoja ja työkaluja suunnitelmallisen strategiaviestinnän kehittämiseen organisaatiossasi.
  • kuulet myös parhaita käytänteitä muista organisaatioista.

Kenelle: Koulutus on tarkoitettu ensisijaisesti organisaatioiden johtajille ja johtoryhmien jäsenille. Se soveltuu hyvin myös viestinnän ammattilaisille.

Kouluttaja: FT Anne Laajalahti on työskennellyt parikymmentä vuotta viestintäalalla johtavana viestintäkonsulttina, koulutus- ja kehittämisjohtajana, tutkijana ja kouluttajana. Hän on terävä strateginen ajattelija sekä pidetty ja innostava viestinnän kouluttaja. Anne on auttanut lukuisia organisaatioita asettamaan viestinnälleen mitattavia tavoitteita sekä saavuttamaan tavoitteitaan strategisen viestinnän avulla. Viestintätieteiden dosenttina hän tuo tuoreinta tutkimustietoa organisaatioiden kehittämiseen käytännössä.

Ohjelma:

8.45 Yhteyden avaus

9.00
Viestintä strategioiden mahdollistajana

Vaikuttavien strategioiden tekeminen ja toteuttaminen edellyttää aina viestintää. Miten viestintä tukee strategiatyötä sen eri vaiheissa?

Vaikuttavan strategiaviestinnän kulmakivet

Mitkä tekijät vaikuttavat strategiaviestinnän onnistumiseen? Mikä tekee strategiaviestinnästä vaikuttavaa?

Strategiaviestinnän tavoitteet, sidosryhmät ja vastuut

Strategian onnistuminen edellyttää suunnitelmallista viestintää. Miten asettaa strategiaviestinnälle mielekkäitä, mitattavia tavoitteita? Miten tunnistaa strategian kannalta olennaisimmat sidosryhmät? Miten sopia vastuista ja konkreettisista askeleista?

Strategiaviestinnän keinot

Kun strategiaviestinnän tavoitteet ovat kirkkaat, päästään miettimään strategiaviestinnän keinoja. Millaiset keinot ovat hyväksi havaittuja strategiaviestinnän eri vaiheissa?

Lopuksi – ja uuden aluksi

Case-esimerkki: miltä strategiaviestintäsuunnitelma voi konkreettisesti näyttää? Mistä ja miten aion aloittaa strategiaviestinnän kehittämisen omassa organisaatiossani?

11.00 Koulutus päättyy


Osallistumismaksu: Jäsenhinta 450 € + alv 24 %, normaalihinta 600 € + alv 24 %.

Ilmoittautuminen: Ilmoittautumiset alla olevasta linkistä. Linkki vie sinut KauppakamariKauppaan. (Etäkoulutukseen osallistuaksesi, valitse osallistumistapa "Etätoteutus")

Lue lisää ja ilmoittaudu