17.3.2020 Strateginen sisältömarkkinointi ja sen mittaaminen (siirretty koronaepidemian takia 9.6.2020)

Sisältömarkkinointia kannattaa kehittää strategisesti aiemman toiminnan tuloksiin perustuen. Tässä koulutuksessa pureudutaan suunnitelmallisuuteen sisältötyössä. Mitkä ovat sisältöstrategian ja onnistuneen sisältömarkkinoinnin peruspilarit ja miten sujuvoittaa päivittäistä sisältötyötä?

Päivän päätteeksi perehdytään mittaamiseen ja analytiikkaan. Keskustelemme mittaamisen mahdollisuuksista ja siitä, kuinka asettaa relevantit mittarit oman tekemisen seurannalle. Koulutuksessa saat tukea oikeiden tavoitteiden asettamiseen, mittareiden valintaan ja opit ymmärtämään, millaiset luvut ovat hyviä tuloksia ja miten niihin päästään. Tuloksia verrataan mm. kattavuuden, sitoutuneisuuden ja liikenteen ohjaamisen suhteen ja analysoidaan, millaisia sisältöjä kannattaisi jatkossa tuottaa ja mitä taas jättää tuottamatta.

Kenelle:
Koulutus on hyödyllinen kaikille, jotka toimivat organisaatioiden markkinointiviestinnän, sisältömarkkinoinnin ja/tai sosiaalisen median parissa. Nimikkeesi voi olla esimerkiksi viestintä- tai markkinointipäällikkö tai -suunnittelija, tiedottaja, sisällöntuottaja, viestinnän suunnittelija / koordinaattori, community manager tai yhteisömanageri.

Sisältö:

  • Sisältöstrategian ja onnistuneen sisältömarkkinoinnin peruspilarit
    • Sisällöille asetettavat tavoitteet
    • Kohderyhmätuntemus
    • Sisällöntuotantoa helpottavat sisältökonseptit
  • Kanavasuunnitelma käytännön työn tukena
  • Sisältömarkkinoinnin ja sosiaalisen median mittaaminen sekä onnistumisten analysointi
    • Eri palvelujen omat tilastoinnin työkalut
    • Muut työkalut ja välineet onnistumisten mittaamiseen
  • Toimialan benchmarkkaaminen sisältötyön kehityksen tukena
  • Mittaamisen mallit ja käytännön prosessit


Osallistumismaksu:
Kauppakamarin jäsenille hinta on 375 € + alv 24 %, muille 485 € + alv 24 %. Hinta sisältää koulutuksen sekä lounaan ja aamu- ja iltapäiväkahvin.

Lue lisää ja ilmoittaudu