Ke 25.9.2019: Viennin ajankohtaispäivä

Ajankohta:Keskiviikko 25.09.2019, klo 9:00 - 16:00
Paikka:Satakunnan kauppakamari
Osoite:Valtakatu 6, Pori
EU:ssa on meneillään laaja kehittämisohjelma tullaustoimintojen uudistamiseksi. Ovatko yrityksenne viennin avainhenkilöt ajan tasalla tullilainsäädännön tuomista käytännön muutoksista ja miten ne tulisi huomioida vientilähetyksiä tehtäessä? ​​​​​​​

Koulutuksessa käydään laajasti läpi vienti-ilmoittamista, sekä jo voimaan astuneita, että tulevia tullilainsäädännön muutoksia. Käytännönläheisen päivän aikana kuulet mikä on muuttunut ja mihin varautua tulevaisuudessa.

Koulutus on suunnattu yritysten viennin avainhenkilöille, riippumatta siitä tehdäänkö tullaukset yrityksessä itse, vai teetetäänkö ne huolintaliikkeellä. Koulutus soveltuu erinomaisesti niin viennin parissa aloitteleville henkilöille, kuin myös kokeneemmille, jotka haluavat varmistaa osaamisensa.

Alkuperä
- Alkuperäsäännöt, Alkuperätodistukset, Muutokset – mm. EUR1 ja hankkijan ilmoitus

Passitus
- Passituslajit, Muutokset – mm. sinetöinti, vakuudet, T2L, T2LF, PoUS, Unioniaseman osoittaminen

AEO-valtuutus UCC:n myötä

Vienti
- Viennin peruskäsitteet, Vientirajoitukset,Vienti-ilmoituksen teko käytännössä
- Muutokset – mm. suullinen ilmoittaminen, poistuminen, keskitetty tullaus, mitä tapahtui EAD:lle?

Tullinimikkeistö (HS, CN ja Taric)
- Sitova tariffitieto ja siihen liittyvät muutokset

Muuta ajankohtaista
- Tullitoimipaikkojen lakkauttamisesta aiheutuvat muutokset
- Käyttökatkotiedotteet Tullista
- Muutokset sanomaliikenteessä
- Nettiliitu / Sanomaliitu

Tarjoilut: kaksi kertaa kahvi ja hedelmiä
Kauppakamarin jäsenetuhinta: 375 € + alv 24 % muille 485,00 € + alv 24 %
Hintaan sisältyy koulutuksen ohella koulutusmateriaali ja tarjoilu ( aamu- ja iltapäiväkahvit sekä lounas).

Peruutusehdot:
Peruutukset korvauksetta viimeistään viikkoa ennen koulutuksen alkamista. Muussa tapauksessa kauppakamari perii 50 % kurssimaksusta.

Ilmoittautuminen 18.9.2019 mennessä.