Elinkeinoelämän vaaliteemat käsittelyssä vaalipaneelissa Raumalla 11.3.

Rauman kauppakamarin ja Rauman Yrittäjät ry:n yhteinen vaalitilaisuus kokosi elokuvateatteri Iso-Hannuun yli 50 osallistujaa seuraamaan keskustelua alueellisten ja valtakunnallisten teemojen ympärillä. Keskeisiä teemoja olivat alueen saavutettavuus, osaavan työvoiman saatavuus ja koulutuskysymykset sekä sotu- ja sote-uudistukset.

Länsi-Suomen päätoimittaja Janne Rantasen vetämässä paneelissa olivat mukana:

• Marianna Hanni (VIHR), insinööri, Posiva
    • Eeva Kalli (KESK), toimitusjohtaja, Miltton Networks
    • Varpu Kivelä (KD), nuorisotyönohjaaja
    • Matias Marttinen (KOK), valtiovarainministerin talouspoliittinen erityisavustaja
    • Jari Myllykoski (VAS), kansanedustaja
    • Pasi Mäenranta (PS (Peruss.)), koneahtaaja, Euroports Oy Rauma
    • Kristiina Salonen (SDP), kansanedustaja

Ohessa esitysmateriaalit sekä kooste valokuvista. Valokuvissa seudun kansanedustajaehdokkaat pyydettiin poseeraamaan oman sloganinsa kanssa.

Rauman kauppakamarin vaaliteesit: rauman kauppakamarin vaaliteesit 2019.pdf

Johtavan ekonomistin, Mauri Kotamäen esitys: Kasvu, kestävyys, työllisyys - katsaus talouden keskeisiin indikaattoreihin. elinkeinoelämän vaalitilaisuus rauma mauri kotamäki.pdf

Keskuskauppakamarin Suuri veroselvitys: https://kauppakamari.fi/veroselvitys/