Meillä on töitä - kampanjassa löytyy satakunta syytä työllistyä kesäksi Satakuntaan!

Joukko maakunnan isoimpia työnantajaorganisaatioita on mukana ”Meillä on töitä” -kesärekrykampanjassa vuoden 2022 osalta. Tällä kertaa nuoria tutustutetaan kesätyöpaikkoihin humoristisen mobiilipelin muodossa, jossa voi löytää vähintäänkin satakunta syytä sijoittua maakuntaan kesäksi.

Pelissä pääsee vastaamaan työpaikkoja ja asumisympäristöä koskeviin kysymyksiin, joiden pohjalta vastaaja saa työntekijäprofiilin. Profiilit on kirjoitettu lämmöllä ja humoristisesti, mutta työnantaja- ja maakuntakuvaa tietoisesti rakentaen. Kampanjan rakentamisessa on huomioitu tekijät, joita nuoret tutkimusten mukaan arvostavat työpaikoilla. Esimerkiksi mahdollisuus tehdä merkityksellistä työtä ja hyvä työyhteisö ovat nuorten osaajien sitouttamisessa tärkeitä elementtejä.

”Meillä on todellakin vähintäänkin satakunta syytä nostaa esille oman maakuntamme erityisyyttä. Valitettavasti alueemme ei ole niin tunnettu muualla asuvien nuorten parissa kuin toivoisimme ja esim. yliopistopaikkakuntien kanssa kilpailussa jäämme helposti varjoihin. Jos haluamme olla näkyvä ja mielenkiintoinen kesätyötä etsivien nuorten joukossa, tulee se tehdä tavalla, joka vastaa kohderyhmän odotuksia. Siksi tällä kerralla monimediallisen kampanjan rinnalle kehitettiin mobiilipeli, jonka tuloksia voi vaikka pilke silmäkulmassa jakaa sosiaalisessa mediassa. Näin saamme samalla jaettua tietoa alueesta, sen yrityksistä ja työllistymismahdollisuuksista, mutta samalla myös nostettua tunnettavuuttamme”, toteaa Rauman Kauppakamarin HR- ja koulutusvaliokunnan puheenjohtaja sekä TVO:n henkilöstö- ja viestintäjohtaja Jaana Isotalo.

Meillä on töitä -kesärekrykampanja sai alkunsa vuonna 2019, kun Rauman kauppakamarin HR- ja koulutusvaliokunnan jäsenten ryhmä totesi tarpeen yhteiselle, laajemmalle näkyvyydelle nuorten parissa kesätyöntekijöiden saamiseksi. Samalla haluttiin lähteä rakentamaan alueen tunnettavuutta myös pidempiaikaisen työllistymisen näkökulmasta. Sittemmin kampanja on laajentunut myös Satakunnan kauppakamarin jäsenyritysten pariin. Päätavoitteena kampanjoissa on ollut löytää uusia, kekseliäitä ja erottuvia tapoja näkyä kohdeyleisön parissa ympäri Suomea. Kampanjan some- ja nettimarkkinointi on pystytty kohdentamaan tehokkaasti esimerkiksi yliopistopaikkakunnille.

Tällä kaudella mukana olevat työnantajatahot ovat Alfa Laval Aalborg Oy, Cimcorp Oy, Jujo Thermal Kauttua Oy, Luvata Oy, Rauman kaupunki, Rauma Marine Constructions Oy, RKW Finland Oy, TVO Oyj. Kampanjan toteutuksesta vastaavat Oikotie Työpaikat, Schibsted Suomi Oy ja Viestintäosakeyhtiö Bonde Oy.

Peliin pääsee tutustumaan täältä

Lisätiedot:
Jaana Isotalo, TVO Oyj, Rauman kauppakamarin HR- ja koulutusvaliokunnan pj., puh. 050-327 6609, jaana.isotalo@tvo.fi
Riikka Piispa, Rauman kauppakamarin toimitusjohtaja, puh. 0407088555, riikka.piispa@raumankauppakamari.fi