Mitä tehdä, kun COVID-19 iskee työpaikalle?
─ SAMK ja Rauman kauppakamari järjestävät ajankohtaisen täsmäwebinaarin

Satakunnan alueen yritysten keskuudesta on noussut tarve saada tietoa, miten toimia, kun korona iskee työpaikalle. Koronan torjuntaan on paljon ohjeistuksia, mutta tilanteen hoitamiseen käytännössä ohjeita on tähän mennessä ollut vähemmän saatavilla.

Nyt kun tilanne on kaikkialla Satakunnassa muuttumassa haastavammaksi koronapandemian suhteen, Satakunnan ammattikorkeakoulu (SAMK) ja Rauman kauppakamari järjestävät aiheeseen liittyvän täsmäwebinaarin yrityksille.

Webinaarin tavoitteena on parantaa alueen yritysten ja työyhteisöjen valmiutta vastata koronapandemian esiintuomiin haasteisiin. Webinaarissa käydään käytännönläheisesti läpi, kuinka toimia, kun työyhteisössä kohdataan ja mahdollisesti altistutaan COVID-19-virukselle.

Tilaisuus on tarkoitettu yritysjohtajille, HR-henkilöstölle ja viestinnän asiantuntijoille.

Webinaari järjestetään 12.2.2021 klo 13.30–15.00.

Webinaarissa käsitellään seuraavia teemoja:

• jäljitys ja karanteenit
  • viestintä sisäisesti ja ulkoisesti
  • yhteistyö viranomaisten ja kuntaorganisaation kanssa
  • henkilöstöhallinnon rooli mukaan lukien psykologiset tekijät, mistä turvaa ja tukea, korvauksien hakeminen
  • muuta huomioitavaa

Webinaarin ohjelma

Klo 13.30 Tapahtuman avaus: tutkimuskeskuksen vetäjä Minna Keinänen-Toivola, FT, SAMK ja toimitusjohtaja Riikka Piispa, Rauman Kauppakamari
Klo 13.35 Satakunnan Sairaanhoitopiirin puheenvuoro
Klo 13.50 Lounais-Suomen Aluehallintoviraston puheenvuoro
Klo 14.05 Yrityscase: HR Manager Johanna Peltomaa, Rauma Marine Constructions Oy
Klo 14.20 Rauman kaupungin puheenvuoro
Klo 14.35 Keskustelua ja mahdolliset jatkotoimet
Klo 14.45 Tilaisuus päättyy

Tapahtuma on osa Satakunnan ammattikorkeakoulun toteuttaman SataVarmuus-hankkeen (Satakuntalaisten yritysten tuotteet ja palvelut varmistavat huoltovarmuuden koronakriisissä) teemallisia webinaareja. Tilaisuus toteutetaan yhteistyössä Rauman kauppakamarin kanssa.

Ilmoittaudu webinaariin

Lisätiedot: