Motoseal Components Oy:lle vuoden 2019 Kansainvälistymispalkinto

Kari Sallinen (oik.) pitämässä kiitospuhetta Rauman kauppakamarin syyskokouksessa. Lavalla myös yhtiökumppanit Seppo Elo ja Jussi Heino.

Rauman Kauppakamari on myöntänyt vuoden 2019 kansainvälistymispalkinnon ​​​​​​​Motoseal Components Oy:lle. – On hienoa saada palkita raumalainen oman alansa menestyjä, jolla on halua kasvaa ja kehittyä vaativilla markkinoilla, kiteyttää Rauman kauppakamarin kansainvälistymisvaliokunnan puheenjohtaja Sini Gahmberg.

- Palkinnon tarkoituksena on tuoda esiin yrityksiä, joiden toiminta vientimarkkinoilla tai muu kansainvälinen toiminta voi toimia kannustavana esimerkkinä muille alueen yrityksille. Nyt myönnetty palkinto on järjestyksessään kymmenes, kertoo Rauman kauppakamarin toimitusjohtaja Riikka Piispa.

- Tänä vuonna palkintoraati halusi korostaa erityisesti uusien, innovatiivisten vientimarkkinoille soveltuvien tuotteiden kehittämistä, kansainvälisyyden kasvua ja määrätietoista uusien markkina-alueiden etsimistä, kertoo Gahmberg. Hänen mukaansa Motoseal Components on onnistunut kaikilla näillä osa-alueilla.

Motoseal Components Oy on raumalaisomisteinen yritys, jolla on kaksi päätuotetta: lokasuojat traktori- ja työkonevalmistajille sekä kuluttajille tutut Masi-talvityövälineet. Yritys on määrätietoisesti kehittänyt vientitoimintaansa, jonka osuus liikevaihdosta on n. 60 %. Suurimmat vientimaat ovat Ruotsi ja Saksa, mutta myyntiä on tämän lisäksi lähes kaikilla mantereilla. Liikevaihtoa yrityksellä oli huhtikuussa 2019 päättyneellä tilikaudella 8,6 meur, jossa oli n. 30 %:n kasvu edelliseen tilikauteen. Yritys on juuri saamassa valmiiksi tuotantotilojensa laajennuksen, mikäli mahdollistaa kasvun myös tulevina vuosina.

- Nyt kuluvalla tilikaudella teemme investointeja tiloihin ja tuotantolaitteisiin siten, että voisimme joskus tulevaisuudessa yltää 10 miljoonan liikevaihtoon ja yli. Tilaa tulee yhteensä lisää n. 1.500 m2 ja laitteistoinvestoinnit antavat mahdollisuuden tehdä aivan uudenlaisia tuotteita asiakkaillemme, ynnää toimitusjohtaja Kari Sallinen.

Rauman kauppakamari julkisti palkinnon syyskokouksessaan 2.12.2019. Kansainvälistymispalkinto myönnetään vuosittain yritykselle, jolla on merkittävää kansainvälistymispotentiaalia ja jo selkeää näyttöä kansainvälisyyden menestyksekkäästä vahvistumisesta. Kansainvälistymisvaliokunta tunnistaa yhdessä alueen kuntien kanssa kansainvälistymispolulla eri vaiheessa olevia yrityksiä, joista palkittava valitaan.
Lisätiedot:

Sini Gahmberg, Rauman kauppakamarin kansainvälistymisvaliokunnan pj,