Pyhäjärviseudun elinvoimafoorumi 16.3.2020 - Tilaisuus peruttu!

Foorumi peruttu koronaviruksen leviämisen estämiseksi!

​​​​​​​Pyhäjärviseudun elinvoimafoorumi järjestetään maanantaina 16.3.2020 Säkylässä. Foorumin teemana on seudun tulevaisuuden kannalta keskeisin kysymys – miten varmistamme osaamisen ja osaajien löytymisen jatkossa? Tähän kysymykseen haemme vastauksia niin Timo Arolta, kansanedustaja Kristiina Saloselta kuin seudun koulutusorganisaatioiden johdolta. ​​​​​​​Lisätiedot ja ilmoittautuminen -->

Tavoitteena on laittaa liikkeelle konkreettista, yhteistä tekemistä, jolla tuetaan Eura-Säkylä -seudun elinvoimaista elinkeinoelämää. Tilaisuudessa tuodaan esille ja jatkojalostetaan erilaisia yritysten ja oppilaitosten toiminta- ja yhteistyömalleja osaavan henkilöstön houkuttelemiseksi ja pitämiseksi seudun yrityksissä.

Tilaisuuden avaa alueelle juuri perustetun Pyhäjärviseudun Nuorkauppakamarin puheenjohtaja Tiina Hämäläinen. Pyhäjärviseudun tulevaisuuden valttikortteja pohdiskelee osuudessaan valtakunnan tasollakin alue- ja väestörakenteen kehitystrendien tarkastelusta tunnettu Timo Aro. Kansanedustaja sekä eduskunnan tulevaisuusvaliokunnan ja ulkoasiainvaliokunnan jäsen Kristiina Salonen tuo puolestaan foorumiin näkemyksiään elinikäisen oppimisen ja koulutusjärjestelmän tulevaisuudesta.

Alustusten jälkeen ohjelmassa on paneelikeskustelu, jossa käydään läpi konkreettisia toimenpiteitä elinikäisen oppimisen ja koulutusmahdollisuuksien kehittämiseksi seudulla. Keskustelijoina paneelissa on Pyhäjärviseudulla vaikuttavien koulutus- ja tutkimusorganisaatioiden ylintä johtoa. Kuulemme muun muassa ainutlaatuisesta, Porin prikaatin suunnittelemasta mallista tunnistaa varusmiespalvelun aikana tapahtuva oppiminen ja hyödyntää osana tutkintoon johtavia opintoja.

Osallistujiksi foorumiin odotamme elinkeinoelämän edustajia, kuntien päättäjiä ja luottamushenkilöitä - kaikkia keitä kiinnostaa seudun elinvoimaisuus.

Tilaisuuden toteuttavat yhteistyössä Pyhäjärviseudun Nuorkauppakamari, Rauman Kauppakamari, Euran ja Säkylän kunnat, Euran Yrittäjät Ry sekä Säkylän Yrittäjät Ry. Tapahtuma järjestetään nyt toista kertaa. Ensimmäinen Pyhäjärviseudun elinvoimafoorumi pidettiin 9.9.2019 Eurassa.

​​​​​​​Lisätietoja:
Tiina Hämäläinen, Pyhäjärviseudun Nuorkauppakamari, tiina.hamalainen@the.fi puh. 040 8481904
Riikka Piispa, Rauman kauppakamari, riikka.piispa@rauma.chamber.fi puh. 0407088555

16.03.2020 08:00 - 10:45

Tapahtumapaikka