Pyhäjärviseudun elinvoimafoorumissa ma 9.9. luodaan katsetta tulevaan

Ensimmäistä kertaa järjestettävässä Pyhäjärviseudun elinvoimafoorumissa keskiössä ovat alueen vahvuudet ja haasteet elinkeinoelämän näkökulmasta. Tilaisuudessa luodaan mahdollisuus yritysten edustajien, kuntien virkamiesten sekä luottamushenkilöiden väliseen vuoropuheluun Pyhäjärviseudun tulevaisuuden elinvoiman kannalta merkittävistä teemoista. Tarkoitus on myös rohkeasti tarttua aiheisiin, joissa on kehittämisen tarve, kuten osaavan työvoiman saatavuus, koulutuskysymykset, uusien yritysten ja työpaikkojen synnyttäminen ja liikennekysymykset.

Tilaisuudessa puheenvuoron käyttää Apetit Oyj:n syyskuun alussa toimitusjohtajana aloittava Esa Mäki, jolla on monipuolista kokemusta kotimaisesta elintarviketuotannosta sekä elinkeinoelämästä eri puolilla Suomea. Paneelikeskustelua moderoimaan tulee kansanedustaja Eeva Kalli. Keskustelun osallistujiksi on varmistunut joukko seudun elinkeinoelämän edustajia eri toimialoilta ja eri kokoisista yrityksistä.

Tilaisuuden päätteeksi osallistujat haastetaan yhdessä miettimään globaalien trendien ja paikallisten vahvuuksien muuttamista mahdollisuuksiksi. Tilaisuuteen on jo tässä vaiheessa ilmoittautunut yli 40 osallistujaa yritysten, kuntien ja maakunnan muiden toimijoiden edustajaa.

Foorumi toteutetaan yhteistyössä Euran ja Säkylän kuntien sekä Rauman kauppakamarin kesken, yhteistyökumppaneina Alasatakunta-lehti ja Euran Osuuspankki.

Aika: ma 9.9. klo 8.15 -11

Paikka: Pintos Oy:n kokoustilat, Pysäkintie 1, Eura

Tilaisuuden agenda:

• Klo 8.15 Aamukahvit
  • Klo 8.30 Tilaisuuden avaus: maakuntajohtaja Asko Aro-Heinilä
  • Klo 8.40 Pyhäjärviseudun mahdollisuudet lähes ulkopuolisin silmin, Toimitusjohtaja (1.9. alkaen) Esa Mäki, Apetit Oyj
  • Klo 9.00 Paneelikeskustelu: Miten vivutetaan vahvuuksia, miten taklataan haasteet?, moderaattorina kansanedustaja Eeva Kalli. Mukana keskustelussa Pyhäjärviseudun kärkialojen yritysten ja organisaatioiden edustajia, alustavasti jo mukana:
    • Koulutuspäällikkö Teija Auramaa, Auramaa Yhtiöt Oy
    • Toimitusjohtaja Juha-Pekka Jaskari, JPT Jaskari Oy
    • Toiminnanjohtaja Teija Kirkkala, Pyhäjärvi-instituutti
    • Toimitusjohtaja Esa Mäki, Apetit Oyj
    • Hallituksen puheenjohtaja Ari-Veli Starcke, Starcke Oy