Rauman kauppakamari lahjoitti juhlavuoden kunniaksi merkittävän summan seudun lasten ja nuorten harrastamisen tueksi

Kuvassa Rauman kauppakamarin puheenjohtaja, Osuuskauppa Keulan toimitusjohtaja Mika Marttila, Rauman kauppakamarin toimitusjohtaja Riikka Piispa ja Rauman Nuorkauppakamarin Pro Rauma -säätiön ILO-rahaston puheenjohtaja Johanna Lainio.

Rauman kauppakamari täytti 40 vuotta jo vuonna 2021, mutta juhlia päästiin viettämään vasta marraskuussa 2022. Kutsuvierastilaisuutena järjestetyn hyväntekeväisyysgaalan illalliskorttien tuotoista ja yhteistyökumppaneilta saadusta tuesta kerrytettiin merkittävä, 16 100 euron summa Rauman seudun lasten ja nuorten harrastamisen tueksi.

Keräyssumma tullaan kanavoimaan eri lasten ja nuorten harrastustoimintaa toteuttaville yhdistyksille Rauman Nuorkauppakamarin Pro Rauma -säätiön juuri perustetun ILO-rahaston kautta.

”Olen suorastaan liikuttunut siitä, miten antaumuksella kaikki yhteistyötahot ja juhlavieraat lähtivät mukaan hyväntekeväisyyteen. Koronapandemian aikaan on tullut erittäin selväksi se, että lasten ja nuorten harrastaminen on merkittävä osa kehon ja mielen hyvinvointia ja rakentaa näin parempaa tulevaisuutta. Iso kiitos kuuluu myös Rauman nuorkauppakamarille, joka hoiti hyväntekeväisyysgaalan järjestelyt huikealla timanttisuudella”, toteaa Rauman kauppakamarin toimitusjohtaja Riikka Piispa.

Pro Rauma säätiön Ilo-rahaston puheenjohtaja Johanna Lainio kiittää Kauppakamaria ja sen yhteistyökumppaneita merkittävästä lahjoituksesta: ”Elinkeinoelämä näytti voimansa ja kollektiivisen halun osallistua hyvän tekemiseen. Tämä upea lahjoitus on hieno startti uuden rahaston toiminnalle ja tulevaisuudessa se mahdollistaa harrastamisen kymmenille paikallisille lapsille ja nuorille.

40-vuotiaan Kauppakamarin taivalta Rauman talousalueen kehittäjänä juhlisti lähes 200 paikallista elinkeinoelämän vaikuttajaa. Juhlassa kuultiin muun muassa Suomen Pankin pääjohtajan, Olli Rehnin näkemyksiä talouden kehityksestä globaalisti ja Suomen tasolla sekä onnittelut Rauman kauppakamarille. Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Juho Romakkaniemi puolestaan peilasi puheenvuorossaan tulevaisuuden skenaarioita yrityselämän näkökulmasta. Maakuntajohtaja Asko Aro-Heinilä kiitti Rauman kauppakamaria hyvästä yhteistyöstä maakunnan asioiden eteenpäin viemisessä. Hyväntekeväisyysgaalassa toteutettiin lisäksi taidehuutokauppa, johon kaksi nuorta, nousevaa taiteilijaa, Saana Hakala ja Shannon Amey olivat lahjoittaneet teoksiaan.

Rauman kauppakamarin juhlagaalan pääyhteistyökumppaneina olivat LähiTapiola Länsi-Suomi, Länsi-Suomen Osuuspankki ja Osuuskauppa Keula sekä Ernst & Young, Euroports Finland Oy, HKScan, sanomalehti Länsi-Suomi, Oras Oy, Rauman Energia Oy/Omavoima Oy, RTK-Palvelu Oy ja TVO Oyj. Hyväntekeväisyysgaalan järjestelyistä vastasi Rauman Nuorkauppakamari ry.

Lisätiedot:
RIikka Piispa, Rauman kauppakamarin toimitusjohtaja, puh. 040 7088555
Johanna Lainio, Rauman Nuorkauppakamarin Pro Rauma säätiön Ilo-rahaston puheenjohtaja, puh. 050 5359035