Rauman kauppakamarin hallitus vuodelle 2023 valittu – tulevaisuuden skenaariotyö yksi vuoden keskeisiä toimenpiteitä

Kuva: Euroports Finland Oy

Rauman kauppakamarin syyskokous kokoontui keskiviikkona 7.12. Länsi-Suomen Osuuspankin kokoustiloissa linjaamaan tulevaa vuotta sekä tekemään keskeiset luottamushenkilövalinnat. Uutena puheenjohtajana aloittaa Euroports Finland Oy:n toimitusjohtaja Sari De Meulder.

Tulevan vuoden aikana tullaan Rauman ja Satakunnan kauppakamareissa toteuttamaan Satakunnan laajuinen elinkeinoelämän skenaariotyö, jolla haetaan kuvaa tulevaisuuden kasvun mahdollisuuksista ja potentiaalisista riskeistä osana globaalia markkinataloutta. Lisäksi kauppakamarin toiminnassa keskitytään kestoteemoihin osaajien saatavuuden, osaamisen kehittämisen ja yritys-oppilaitosyhteistyön, saavutettavuuden parantamisen ja seudun vetovoimaisuuden parissa. Lisämausteen tekemiseen tuo huhtikuun alun eduskuntavaalit.

Kauppakamarin hallituksen puheenjohtaja vaihtuu normaalin 3-vuotisen syklin mukaan vuodelle 2023. Uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Euroports Finland Oy:n toimitusjohtaja Sari De Meulder.

”Kiitän lämpimästi luottamuksesta puheenjohtajaksi valinnan johdosta. Tämänhetkisessä maailmanmenon mylläyksessä on myös Rauman kauppakamarin syytä tarkkaan miettiä se ”Meidän juttu”, johon laitamme paukut. Maailmaa emme pysty valloittamaan, mutta paikallisesti ja myös valtakunnallisella vaikuttamisella voimme saada asioita aikaan. Otan mielenkiinnolla tehtävän vastaan”, toteaa De Meulder.

Kokouksessa kiitettiin väistyvää puheenjohtajaa, Osuuskauppa Keulan toimitusjohtaja Mika Marttilaa antamastaan panoksesta Rauman seudun ja koko Satakunnan elinvoiman ja yritysten toimintaedellytysten eteen.

”Kolmivuotiskauteni oli varmasti yksi Rauman kauppakamarin erikoisimmista. Pian toimikauden alettua Korona iski yhteiskuntaamme. Koronan vaikutuksesta jouduttiin jopa kauppakamarin sääntöjä uudistamaan, jotta kokoontuminen mahdollistui myös etäyhteyksien välityksellä. Koronan hieman helpottaessa tämän vuoden alussa oli jo toiveita normaaliin päiväjärjestykseen siirtymisestä, mutta helmikuussa Venäjä aloitti hyökkäyssodan Ukrainaan ja sillä on luonnollisesti ollut isoja vaikutuksia myös Rauman kauppakamarin jäsenyritysten toimintaan. Haluan kiittää kaikkia kauppakamarin jäsenyrityksiä siitä, että huolimatta erikoisesta ajanjaksosta, kauppakamarin toiminta on ollut vireää ja kehittyvää. Toivotaan Sarille hieman tasaisempaa kautta puheenjohtajana ja tietysti ”lykymbotkui ahterpeileihi””, kiteyttää Marttila puheenjohtajakautensa.

Varapuheenjohtajiksi valittiin tehtaanjohtaja Janne Rantanen Metsä Fibren sellutehtaalta ja toimitusjohtaja Juuso Luodesmeri Eurajoen Romu Oy:stä. Uusina hallitukseen valittiin henkilöstö- ja viestintäjohtaja Jaana Isotalo TVO Oyj:stä, toimitusjohtaja Petri Koivunen Emeca Oy:stä, toimitusjohtaja Petri Lehtinen Wanhan Rauman Kellari Oy:stä ja paikallisjohtaja Tommi Pitkänen Kongsberg Maritime Finland Oy:stä.

Rauman kauppakamarin hallitus vuodelle 2023:

Sari De Meulder, Euroports Finland Oy, puheenjohtaja
Janne Rantanen, Metsä Fibre, 1. varapuheenjohtaja