Rauman seudun yritykset etsivät tulevaisuuden tekijöitä poikkeuksellisen isolla kampanjalla

Rauman kauppakamarin HR- ja koulutusvaliokunnan aloitteesta on käynnissä mittava kampanja kesätyöntekijöiden ja tulevaisuuden osaajien löytämiseksi seutukunnan yrityksiin.
​​​​​​​

Mukana on 12 yritystä, joihin haetaan yhteensä yli 300 kesätyöntekijää. Kampanjan ydin on reality-tv-tyyliin tehdyt humoristiset videot, joilla Raumalta kotoisin oleva mediapersoona ja artisti HesaÄijä, alias Marios Kleovoulous, testaa seudun kesätyöpaikkoja. Videot löytyvät sivustolta: www.meillaontoita.fi

HesaÄijän kampanjaan löysi toteutuksen kumppani Sanoma Media. Sanoma Median kautta saadaan toteutettua videoiden lisäksi näkyvyyskampanja, jossa tavoitellaan haluttuja kohderyhmiä täsmäiskuin niin natiivimarkkinoinnin, somenäkyvyyden kuin mobiilimainonnan kautta.
”Osaavan työvoiman saatavuus on Rauman kauppakamarin vuoden 2019 kärkiteema. Tämä kampanja on erittäin konkreettinen osoitus yhteistyöstä, jollaiselle Rauman kauppakamari voi toimia alustana. Yhteisellä panostuksella saadaan huomattavasti mittavampi kampanja kuin mihin yksittäinen yritys pystyy. Kampanjasta saatujen kokemuksen perusteella voidaan toimenpiteitä osaajien löytämiseksi jatkaa ja jalostaa edelleen”, toteaa Rauman kauppakamarin HR- ja koulutusvaliokunnan puheenjohtaja, TVO:n henkilöstöjohtaja Jaana Isotalo, jonka aloitteesta kampanja lähti liikkeelle.
Nyt ollaan kampanjan jatkoksi suunnittelemassa Rauman seudun yritysten kesätyöntekijöille yhteisiä illanviettoja, joilla saataisiin osaajia sitoutumaan seutuun ja verkostoitumaan paikallisten kanssa.
”Rauman seudulla on useita kansainvälisesti toimivia, menestyviä yrityksiä, joissa on töitä nyt ja tulevaisuudessa. Meidän on löydettävä osaajia, jotta yritysten kasvu ei pääse laantumaan.” ynnää Rauman kauppakamarin toimitusjohtaja Riikka Piispa.

Kampanjan tavoitteet:
- Luomme pohjan Rauman talousalueen osaamisen kehittymiselle
- Löydämme hyviä kesätyöntekijöitä ja mahdollisia tulevaisuuden tekijöitä
- Saamme näkyvyyttä kesätyöpaikoille ja työnantajamahdollisuuksille valtakunnallisesti
- Tuomme esiin Rauman seudun monipuolisuutta työnantajamielessä
- Luomme positiivista työnantajakuvaa

Toimintatapa:
- Kampanja ajoittuu tammi-maaliskuulle, kun kesätöiden haku on kuumimmillaan
- Näkyvä kampanja johon voi lähteä haluamallaan panoksella - yhteisen brändin ja kampanjan avulla saamme aikaan enemmän kuin yksin
-Kumppaninamme on Sanoma Media, joka toteuttaa kampanjan halutulla, nuoriin vetoavalla tavalla
- Kampanja kytkeytyy Lounais-Suomen yhteiseen Töihintänne.fi-kampanjointiin.

Mukana olevat yritykset:

• TVO+Posiva