Seaside Campusta luotsaamaan yhteistyön voimin

Seaside Campus perustettiin Raumalle vuonna 2022 tukemaan meriteollisuusyritysten ja oppilaitosten yhteistyötä. Kaksivuotisen hankkeen päätyttyä – ja hyvien tulosten vauhdittamana – konseptia päätettiin jatkaa kumppanuusmallilla. Projektipäälliköksi konseptia kehittämään ja ylläpitämään valittiin Annika Perho.

Mikä kiinnosti Seaside Campuksen projektipäällikön tehtävässä?

Olen viimeiset 6–7 vuotta työskennellyt meriteollisuuden piirissä, markkinoinut laivasuunnittelua ja tehnyt verkostotyötä. Osallistuin viime vuonna Rauman Meriverkostopäivään, jossa tutustuin Seaside Campuksen toimintaan. Konseptissa oli paljon minua kiinnostavaa, kuten yritysten menestyksen tukeminen sekä osaajien ja yritysten tarpeen kohdentaminen. Meri on ollut minulle aina tärkeä. Työhistoriani ja motivaationi sopivat tehtävään mainiosti! Olen kotoisin Raumalta ja nyt saan synnyinkaupunkiini uuden, työperspektiivin.

Millainen visio sinulla on Seaside Campuksen kehittämiseksi?

Seaside Campus on jo saavuttanut merkittäviä tuloksia: yrityksiin harjoittelijoita, meriteollisuus-TET… Valikoidut hyväksi todetut asiat on hyvä saada rullaamaan jälleen, sen jälkeen voidaan hienosäätää ja kehittää. Yritysten saamaa hyötyä voisi tuoda entistä näkyvämmäksi, se rohkaisee uusiakin yrityksiä hyödyntämään konseptiamme.

Rauman seudun elinkeinoelämän visiotavoitteissa on paljon sellaista, jota itsekin Seaside Campukselta haluan, kuten yritysten kasvua tukeva verkostoituminen sekä saumaton koulutusyhteistyö eri toimijoiden välillä. On hienoa, että se, mikä motivoi itseä, löytyy myös paikallisen elinkeinoelämän tavoitteista.

Mikä on menestymisen edellytys tehtävässäsi?

Yhteistyö. Tehtäväkenttä ja verkosto on laaja – mukana on yrityksiä, oppilaitoksia, Rauman kauppakamari, Rauman kaupunki ja joitakin säätiöitä. Olen aloittanut eri osapuoliin tutustumisen ja luotan, että saan Seaside Campuksessa jo mukana olleista aktiivisen yhteistyöverkoston. Porukka on rentoa ja positiivista, tällaisten henkilöiden kanssa on hyvä tehdä töitä.

Mistä sinut löytää?

Toimipisteeni on siellä missä moni verkostoyrityskin, Seaside Industry Parkissa. Hienoa, että Rauman Meriteollisuuskiinteistöt Oy tarjosi tämän mahdollisuuden! Tavoitteeni on olla aktiivisesti yhteydessä Seaside Campuksen kumppaneihin ja Rauman alueen muihinkin yrityksiin. Ota yhteyttä, niin järjestetään tapaaminen ja tutustutaan!