Suomen suurin kesätyöntekijäsauna järjestetään Raumalla!

Vetovoima- ja kuntaranking-tilastojen kärjessä viime aikoina komeillut Rauman seutu ei hengähdä kesälläkään, kun kaupunkiin saapuvat lukuisat kesätyöntekijät toivotetaan nyt ensimmäistä kertaa tervetulleiksi kaupunkiin Rauma Race -suunnistuksen ja Suomen suurimman kesätyöntekijäsaunan merkeissä.

Rauman Nuorkauppakamarin, Kauppakamarin, Rauman kaupungin ja Eurajoen kunnan järjestämä kesätyöntekijätapahtuma järjestetään torstaina 13.6. kello 16.30 alkaen. Tapahtuma polkaistaan käyntiin Vanhan Rauman sydämestä kauppatorilta, josta suunnistukseen ilmoittautuneet kesätyöntekijät lähtevät kiertämään Rauma-aiheisia tehtävärasteja keskellä maailmanperintökohdetta.

Rasteilla visaisäntinä toimivat ja toimintaansa esittelevät tapahtuman kumppaniyritykset ja -tahot: Rauman kaupunki ja Eurajoen kunta, RMC, Oras, TVO/Posiva, Metsä Fibre, UPM, Alfa Laval Aalborg, Satatuote, Steerprop sekä Kongsberg.

– Olen todella iloinen siitä, miten eri tahojen yhteistyöllä saadaan seutukunnan profiilia entisestään nostettua. Osaajapula on todellinen kasvun este nyt ja tulevaisuudessa. Nyt pitää ottaa kaikki keinot käyttöön nuorten osaajien sitouttamiseksi. Suomen suurin kesätyöntekijätapahtuma on seutukaupunkien vetovoimatilaston ykköspaikan luomien odotusten lunastamista – täällä tehdään asioita tuoreesti ja rohkeasti, Rauman Kauppakamarin toimitusjohtaja Riikka Piispa sanoo

Kesätyökaupunkiin tutustuttavan rastikierroksen viimeinen etappi löytyy meren ääreltä, vasta-avatusta Löylymestarista, jossa järjestetään illalla Suomen suurin kesätyöntekijäsauna. Tapahtumaan tavoitellaan kaikkiaan noin 200 osallistujaa, jotka ovat jo valmistuneita tai parhaillaan ammatti- tai korkeakoulututkintoa suorittavia opiskelijoita.

– Raumalla ja koko Lounais-Suomessa on käynnissä poikkeuksellinen laaja teollisuuden rakennemuutos. Alueen kasvu vahvistuu ja työvoiman tarve lisääntyy lähestulkoon kaikilla toimialoilla sekä lyhyellä että pitkällä tähtäimellä. Mahdollisuudet työllistymiseen ovat siis seudulla erinomaiset, yritysasiantuntija Heikki M. Nurmi Rauman kaupungilta toteaa.

– Luvassa on toiminnantäyteinen iltapäivä, jossa samalla kertaa tutuksi tulee kaupunki sekä muut seudulle saapuneet kesätyöntekijät. Mikäs sen parempaa kuin verkostoituminen saunan lauteilla merinäköalalla! Tavoitteena on saada tapahtumasta jokavuotinen perinne, projektipäällikkö Ida Thomsen Rauman Nuorkauppakamarista kertoo.

Rauma Race -tapahtuman tarkoituksena on rakentaa pitkällä tähtäimellä alueen myönteistä työnantajamielikuvaa. Samalla se toimii jatkumona Rauman Nuorkauppakamarin jo pitkään järjestämille Urastartti-rekrymessuille sekä Kauppakamarin kokoamalle Meillä on töitä -projektille.

– Rauma Racen tavoitteena on varmistaa, että seudulle kesätöihin saapuvat nuoret pääsevät kunnolla mukaan kesäkotikaupunkinsa sykkeeseen ja sen tarjoamiin mahdollisuuksiin töiden ohella, Thomsen sanoo.

Rauma Racen ilmoittautumislinkki kesätyöntekijöille: http://bit.ly/2VouSuK

Lisätiedot: