Valiokuntien puheenjohtajat matkasivat tutustumaan keskuskauppakamariin

Rauman kauppakamarin valiokuntien puheenjohtajat

Valiokuntien puheenjohtajat kokoontuivat pohtimaan ja suunnittelemaan tulevan vuoden toimintaa matkakokouksessaan Kamaritaloon Helsinkiin torstaina 11.1.2024. Mukana olivat kaikkien paikallisvaliokuntien puheenjohtajat ja myös uutena puheenjohtajana Pyhäjärviseudun paikallisvaliokunnassa aloittava Kalle Auramaa.

Matkalla keskityttiin valiokuntien teemoihin ja toiminnan vuosikelloon sekä keskusteltiin koko toiminnan tavoitteista tärkeänä osana paikallista kamarityötä. Kauppakamarit edistävät elinkeinoelämän toimintaedellytyksiä alueillaan ja merkittävä osa vaikuttamistyöstä tehdäänkin juuri valiokunnissa. Ne ovat ennen kaikkea keskeinen yhteisen ideoinnin, tekemisen ja verkostoitumisen foorumi kauppakamareiden jäsenistölle. Valiokuntatyö on siis mainio näköalapaikka alueen elinkeinoelämään!

Keskuskauppakamarissa saimme ajankohtaiset esitykset – aluksi Mari Hakkarainen kertoi keskuskauppakamarin tarjoamista palveluista, sitten Jukka Appelqvist maalaili talousnäkymiä kuluvalle vuodelle ja lopuksi Johanna Sipola kertoi osaamisen kehittämisestä varsinkin ammatillisesta näkökulmasta. Kiitos hyvistä esityksistä!

Kuvassa valiokuntien puheenjohtajat vasemmalta Pyhäjärviseudun valiokunta Kalle Auramaa (Kuljetusliike Auramaa Oy), ICT-valiokunta Juha Hietanen (Rauma Marine Cnstruction Oy), teollisuusvaliokunta Marko Haapala (Rauman Energia), Janne Ussa, HR- ja koulutusvaliokunta Jani Järvi (Euroports Finland Oy), Johanna Sipola (Keskuskauppakamari), liikennevaliokunta Janne Wikström (Oras Oy), kaupan ja palvelualojen valiokunta Matti Saustila (Eurajoen SP säätiö) sekä kansainvälistymisvaliokunta Markus Miekanmaa (Lai-Mu Oy)