Yhteistyötä kansainvälisen osaavan työvoiman löytämiseksi rekrytointitapahtumassa la 15.6.

Satakunnassa on tällä hetkellä runsaasti avoimia työpaikkoja, joihin on haasteita löytää osaavia tekijöitä. Kasvavista toimialoista esimerkiksi laivanrakennus-, metalli- ja elintarviketeollisuuden saroilla sekä sähkö- ja automaatio-osaamisen parissa tarvetta tekijöille on myös tulevaisuudessa.

Viime lauantaina 15.6. toteutettiin Raumalla WinNovan tiloissa lajiaan ensimmäinen pelkästään kansainväliselle työvoimalle suunnattu rekrytointitapahtuma, Future Career in Southwestern Finland. Paikan päällä toimintaansa esittelivät yhteensä yhdeksän yritystä, Satakunnan ammattikorkeakoulu, WinNova ja TE-toimisto sekä Rauman kaupunki. Rauman kauppakamari toimi yritysten koolle kutsujana ja Lounais-Suomen PORE-yhteistyön kautta saatiin paikalle puolan kielen tulkki.

Tilaisuudelle näyttää olevan tilausta, sillä tapahtumaan saatiin lähes 40 uusista työmahdollisuuksista kiinnostunutta henkilöä. Tunnelma oli kansainvälinen, sillä esitykset pidettiin englanniksi.
”Vaikuttaa siltä, että tilaisuus, joka on lähtökohtaisesti suunnattu muille kuin suomea äidinkielenään puhuville, kannattaa toteuttaa uudelleen. Nyt on syytä ottaa kaikki keinot käyttöön, jotta seudun yritysten kasvu ei tyrehdy rekrytointihaasteisiin.” – toteaa Satakunnan TE-toimistosta palveluesimies Marjo Siltanen. Seuraavaa tilaisuutta suunnitellaan pidettäväksi syyskuun puolessa välissä.

Lisätiedot tapahtumasta:
Marjo Siltanen, Satakunnan TE-toimisto, puh. p. 0295 045 165