Lisätietoa koronaviruksesta yrityksille

Tältä sivulta löydät hyödyllisiä linkkejä yrityksille sekä Rauman kauppakamarin ja yhteistyökumppaneiden palveluita koronavirukseen liittyen.

Keskuskauppakamarin koronasivusto - ohjeita, ajankohtaiskatsauksia ja toimenpide-ehdotuksia

Tältä sivulta löydät Keskuskauppakamarin kokoaman tuhdin tietopaketin liittyen koronavirukseen. Linkkejä edelleen rahoituskanaviin, tietolähteille sekä toimenpide-ehdotuksia valtiovallalle.

Keskuskauppakamarin koronasivusto

Satakunnan koronavirusepidemiatilanne ja suositukset Satasairaalan sivustolla

Satakunnan Alueellinen tartuntatautien torjunnan työryhmä antaa tilannearvion ja alueelliset suositukset sosiaali- ja terveysministeriön ohjeiden mukaisesti. Työryhmässä on edustettuina myös THL:n, Lounais-Suomen Aluehallintoviraston ja ELY-keskuksen edustajat.

Tilannearvio ja voimassaolevat, satakuntalaisia koskevat suositukset päivittyvät perjantaisin noin kello 17.00.

Satasairaalan koronasivusto

Kauppakamareiden tuoreen kyselyn tulokset osoittavat, että osaajapula vaivaa yrityksiä koronapandemiasta huolimatta. Vaikka koronan vaikutukset monien yritysten toimintaan ovat olleet dramaattisia, ei isossa kuvassa osaavan työvoiman tarve ole juurikaan vähentynyt. Kauppakamarit peräänkuuluttavat ratkaisuja, joilla turvataan osaavan työvoiman saanti nyt ja tulevaisuudessa. Keskeistä on edistää osaajien maahanmuuttoa Suomeen.

Maksuton lakineuvonta tarjolla jäsenille

Haluamme tarjota jäsenyrityksillemme kriisitilanteessa extrapalvelua - tätä meiltä on pyydetty!

Kauppakamarin jäsenille maksuttomassa neuvontapalvelussa kokeneet asiantuntijat ja lakimiehet vastaavat kysymyksiisi liittyen muun muassa verotukseen, työnantajakysymyksiin, taloushallintoon ja lakiasioihin. Palvelun tuottaa Helsingin seudun kauppakamari yli 10 asiantuntijan voimin.

Yhteystiedot löydät täältä

Rauman kauppakamarin tarjoamat koulutukset ja tapahtumat

Rauman kauppakamarin koulutuksia toteutetaan kevään mittaan live streamina. Tutustu alla olevassa kalenterissa tarjontaan!

Myös Rauman kauppakamarin tapahtumia ja luottamushenkilöiden kokonaisuuksia siirretään pidettäväksi etäyhteyksin ja osin myöhempään ajankohtaan.

Rauman kaupungin ja Satakunnan ELY-keskuksen vinkkilistat koronavirukseen liittyen

Rauman kaupungin sivuilta löytyy myös tietolähteitä yrityksille sekä kaupungin elinkeinotoimen asiantuntijoiden yhteystiedot. Kaupungin yritysasiantuntijat neuvovat mm. rahoituksen hakemisessa ja ohjaavat tietolähteille.

Koronatietoa yrityksille

Satakunnan ELY-keskuksen koostama kattava tietolähde- ja yhteystietopaketti:

Tietopaketti yrityksille

Kampanjat ja tempaukset yrityksien tukemiseksi Rauman seudulla

Koronakriisi on saanut useat eri tahot aktivoitumaan yritysten tukemiseksi. Tähän artikkeliin on koottu lista tällä hetkellä tarjolla olevista vaihtoehdoista, joissa yritykset saavat tarjontaansa esille poikkeusaikana. Myös muita tukimuotoja on kehitteillä!

Linkkilista