Rauman kauppakamarin vuosi 2022 lukuina

Jäsenmäärä

• Jäsenmäärä oli vuoden lopussa 322.

• Tapahtumiin osallistuttiin yhteensä yli 900 kertaa
  • 12 omaa tapahtumaa ja 7 kumppaniverkoston kanssa yhteistyössä toteutettua tapahtumaa
  • Tapahtumissa käsiteltiin mm. talouspakotteita, johtamisen merkitystä muutoksessa, yritys-oppilaitosyhteistyötä ja energiamarkkinan myllerryksiä. Uutena konseptina lanseerattiin Tulevaisuuden työlämä ja johtajuus - tapahtuma, joka keräsi mukavan määrän henkilöstön kehittämisen ja johtamisen uusista tuulista kiinnostuneita henkiöitä Poselliin.
  • Kauppakamarin valiokunnat kokoontuivat yhteensä 27 kertaa ja osallistumisia kertyi yhteensä yli 260

Koulutukset ja neuvontapalvelut

• Koulutuksia tarjottiin lähi- tai verkkototeutuksena 67 kpl ja tämän lisäksi Microsoft Office verkkokoulutuksia 9 kpl. Koulutuksiin osallistui lähes 200 henkilöä. Lisätietoja koulutuksista täältä.

• Jäsenillemme maksuttomia neuvontapalveluita hyödynnettiin vuoden 2022 aikana 20 kertaa, mikä kertoo siitä, että palvelua ei vielä ole osattu hyödyntää jäsenistössämme täysimääräisesti.

Viestintä

• Julkaisimme neljä kauppakamarilehteä ja sähköisen toimintakertomuksen vuoden 2021 osalta
  • LinkedIn-sivustomme ylitti 1300 seuraajan rajapyykin ja olimme tyytyväisiä some-seuraajiemme aktiivisuuteen.
  • Medianäkyvyys oli edelleen vilkasta vuonna 2022. Saimme yhteensä 133 mediaosumaa (120 mediaosumaa vuonna 2021).

Vientiasiakirjat

• Kauppakamarin myöntämien EU:n ulkopuolisen viennin asiakirjojen määrän oli 811 kpl vuonna 2022, jossa laskua oli 40 % edellisen vuoteen verrattuna.
  • Palaute saadusta palvelusta vientiasiakirjojen osalta oli erittäin arvostavaa. NPS suositteluindeksi oli huippukorkea 100 (92 vuonna 2021) ja Asiointi oman/käsittelevän kauppakamarin kanssa sai arvosanan 5 (asteikko 1-5).

Jäsenten ja luottamushenkilöiden tyytyväisyyskyselyt - Rauman kauppakamari Suomen kärkeä

• Rauman kauppakamarin luottamushenkilökysely toteutettiin alkuvuodesta 2022. Yleisarvosanaksi Rauman kauppakamarin edunvalvontatyölle annettiin keskiarvona 4,41 (4,18 vuonna 2020). Lisäksi "Suosittelisitko Rauman kauppakamarin luottamushenkilönä toimimista" - mittarilla keskiarvolla saatiin 9,02 (8,63 vuonna 2020).
  • Rauman kauppakamarin jäsentyytyväisyyskysely toteutettiin loppuvuodesta 2022. Yleisarvosanaksi Rauman kauppakamarin toiminnalle annettiin 4,4 (asteikolla 1-5), mikä on Suomen paras verrattuna 19 muuhun kauppakamariin.

Palkintoja ja tunnustuksia

Rauman kauppakamarin toimitusjohtaja Riikka Piispalle luovutettiin Satakuntaliiton Hopeinen Satakunta-mitali toukokuussa 2022.

Rauman kauppakamarin kansainvälistymisvaliokunta jakaa Rauman seudulla vuosittain kansainvälistymispalkinnon​. Palkintoehdokkaana voi olla vientiyrityksen lisäksi tiimi, henkilö, projekti tai teko. Vuonna 2022 palkinto annettiin Posiva Solutions Oy:lle, joka myy osaamista ja teknologioita liittyen ydinpolttoaineen loppusijoitukseen globaalisti.

Lue lisää: Rauman kauppakamarin kansainvälistymispalkinto Posiva Solutions Oy:lle ​​​​​​​