Tapahtumat


Analytiikka ja markkinoinnin tulosten mittaaminen

Ajankohta: 12.12.2023 09:00-15:00
Paikka: Oma työpiste
Osoite: Verkkokoulutus

Digimarkkinoinnin koulutussarjan viimeisessä osassa keskitytään markkinointitoimenpiteiden tulosten mittaamiseen ja analysoimiseen. Koulutuksen jälkeen ymmärrät miten strategia ja tavoitteet kannattaa asettaa mittaamisen tueksi. Opit konkreettisen tulosten mittaamisen prosessin eri kanavissa. 

Opit mittaamaan ja analysoimaan orgaanista sekä maksettua dataa eri sosiaalisen median kanavissa sekä saat vertailuarvoja eri mittareihin. Lisäksi opit mittaamaan Google Adsin tuloksia sekä hyödyntämään Google Analytics 4:en mahdollisuudet mittaamisessa ja analytiikassa

Tavoitteet

•Opit strategian ja tavoitteiden tukeman digimarkkinoinnin mittausprosessin
•Opit analysoimaan ja kehittämään toimintaasi sosiaalisessa mediassa datan perusteella
•Opit analysoimaan ja kehittämään Google-mainontaanne datan pohjalta
•Opit hyödyntämään Google Analytics 4:en mahdollisuuksia mittaamisessa ja analytiikassa

Tervetuloa mukaan oppimaan lisää analytiikasta ja tulosten mittaamisesta!

Koulutuspäivän ohjelma klo 9.00-15.00, lounastauko klo 12-12.45 sekä lyhyet kahvitauot.

1. Strategia ja tavoitteet mittaamisen tueksi

- Miten luon yritykselle relevantit mittarit ja tavoitteet?

- Mitä yritykset mittaavat Somessa?

- Case-esimerkit

2. Orgaanisen markkinoinnin mittaaminen eri Some-kanavissa (FB/IG, TikTok)

- Tärkeimmät mittarit ja systemaattinen seurantaprosessi

- Vertailuarvot eri mittareihin

- Toimenpiteet Datan perusteella

- Case-Harjoitukset

3. Maksetun mainonnan tulosten mittaaminen eri kanavissa (FB/IG, TIkTok, Google Ads)

- Maksettujen mainoskampanjoiden tulosten mittaaminen käytännössä – Tärkeimmät mittarit

- Tulosten analysointi ja vertailu - Mainosraportit

- Case-esimerkit ja-harjoitukset

4. Google Analytics 4 mahdollisuudet mittaamisessa ja analytiikassa

- Mikä on GA4?
- Sivuston käytön mittaaminen ja analysointi
- Markkinointikampanjoiden mittaaminen ja analysointi
- Case-esimerkit ja -harjoitukset

5. Säännöllisen raportointiprosessi

- Kuukausittaisen mittausprosessin käyttöönotto

- Tarvittavien raportointipohjien käyttöönotto

- Case-esimerkit ja -harjoitukset

 

Osallistumismaksu: Kauppakamarin jäsenille hinta on 590 € + alv 24 %, muille 786 € + alv 24 %.

Ilmoittautuminen: Ilmoittautumiset alla olevasta linkistä. Linkki vie sinut KauppakamariKauppaan.
(Etäkoulutukseen osallistuaksesi, valitse osallistumistapa "Etätoteutus")



Ilmoittaudu