06.08.2025 08:30
Rauman kauppakamarin Kauppa- ja palvelualojen valiokunnan ideoima Rauma-lähettiläät konsepti käynnistyy nyt ensi kertaa viiden paikallisen vaikuttajan tähdittämänä.
Konseptin tavoitteena on lisätä Rauman tunnettuutta ja luoda positiivista kuvaa Raumasta vahvistaen raumalaista identiteettiä, yhteisöllisyyttä sekä ylpeyttä kaupunkia kohtaan. Rauma lähettiläät toimivat omalla persoonallisella ja inspiroivalla äänellään aktiivisesti sosiaalisessa mediassa.
"Toivomme, että lähettiläiden someaktiivisuuden auttaisi houkuttelemaan Raumalle kävijöitä, opiskelijoita, uusia asukkaita ja yrityksiä", toteaa Rauman kauppakamarin toimitusjohtaja Nina Pere.
Rauma lähettiläiksi on kutsuttu tunnettuja tai omilla aloillaan menestyneitä henkilöitä, joilla on vahva side Raumaan. He jakavat omilla sosiaalisen median kanavillaan aidosti ja omannäköisesti, mitä Rauma heille merkitsee ja miksi se on käymisen, asumisen tai sijoittamisen arvoinen paikka. Ensimmäiset viisi Rauma lähettilästä ovat Rauman Lukko Oy:n toimitusjohtaja Rafael Eerola, Rauman teatterin taiteellinen johtaja Otto Kanerva, työministeri Matias Marttinen, somen Viinitollo ja tietokirjailija Maija Männistö sekä pankkialan ammattilainen ja yrittäjä Pauliina Välimaa. Lähettilästoiminta perustuu vapaaehtoisuuteen, eivätkä lähettiläät saa toiminnasta korvausta.
Kuka tahansa Raumaa rakastava henkilö voi liittyä levittämään positiivista sisältöä lähettiläiden kanssa ja ottamaan omassa some-viestinnässään osaa käyttämällä tunnisteita #raumalähettiläs, #ylpeästiraumalta ja #visitrauma.
Lue Rauma-lähettiläiden esittelyt täältä.