17.03.2021 Asiakassuhteen hoitaminen sähköisesti ja etätyössä

Ajankohta:Keskiviikko 17.03.2021, klo 9:00 - 12:00
Paikka:oma työpiste
Osoite:webinaari

KAUPPAKAMARIEN YHTEINEN KOULUTUS

Kun työtä tehdään etänä eikä muiden kanssa olla yhteydessä kasvotusten, tilanteet voivat olla haasteellisia ja edellyttävät monien asioiden samanaikaista onnistumista. Hyvin suunnitellun viestinnän lisäksi on myös osattava valita oikea väline ja tapa, jolla toista lähestyy.

Koulutuksessa opetellaan niin kirjallisen kuin suullisen viestinnän asioita ja puhutaan myös etätyön mukanaan tuomista tilanteista.

Koulutus antaa vastauksia muun muassa seuraaviin kysymyksiin:

  • Minkä tavan ja välineen valitsen, kun lähestyn asiakasta eri tilanteissa?
  • Miten luon hyvän tunnelman, kun otan yhteyttä esimerkiksi Teamsilla tai Zoomilla?
  • Voinko korjata harmin, kun etäyhteydet pätkii?
  • Miten kirjoitan hyvän ja sujuvan sähköpostin?
  • Millainen lähestyminen minun kannattaa harjoitella, kun soitan asiakkaalle?
  • Miten vältän yleisimmät sudenkuopat, jotka vievät kirkkaimman hohdon tilanteesta tai viestistä?

Aamupäivän mittaisen tilaisuuden aikana on tarkoitus keskustella myös omista kokemuksista – niin hyvistä kuin huonoista – ja jakaa tietoa siitä.

Ohjelma:

Asiakassuhteen hoitaminen sähköisesti ja etätyössä

Miten huomioin asiakkaan etäyhteyden avulla parhaalla mahdollisella tavalla

  • Miten valmistaudun etätapaamiseen?
  • Mitä asioita pitää ottaa huomioon, ja miten ne kannattaa toteuttaa?
  • Mitä asioita tulee välttää? Miten ne voi välttää?

Miten toimin, kun lähestyn asiakasta

  • sähköpostilla
  • puhelimella
  • Teamsissa tai Zoomilla
  • erilaisin pikaviestein
  • ääniviestein?

Selkeä malli asiakkaan yhteydenottoon ja tavoitteiden saavuttamiseen

Koulutuksen lopussa tehdään tehtäviä, joissa harjoitellaan ja kerrataan koulutuksen teoriaosuuden asioita ja sovelletaan tietoa käytäntöön.

Osallistumismaksu: Kauppakamarin jäsenille hinta on 390 € + alv 24 %, muille 490 € + alv 24 %.

LUE LISÄÄ JA ILMOITTAUDU