To 4.4.2019: Vuosiloma-asiat A:sta Ö:hön

Vuosilomalain säännökset ovat paikoin vaikeaselkoisia. Erityisesti lomanansainta- ja lomapalkkamallit ovat hankalia hallittavia. Vuosilomalaki on kuitenkin keskeinen työelämää koskeva laki, joka jokaisen työnantajan edustajan tulisi voida ymmärtää.

Koulutuksessa käydään läpi 1.4.2019 voimaan tulevat vuosilomalain muutokset. Saat vastauksen muun muassa siihen, miten lisäpäiväoikeus syntyy, kuinka vuosiloman pituus määräytyy, miten vuosilomapalkka tai lomakorvaus lasketaan erilaisissa työsuhteissa ja miten monenlaiset muutokset vaikuttavat niihin, miten ja milloin loma annetaan ja minkälaisia sopimuksia työntekijöiden kanssa voidaan lomien jakamisten ja siirtämisten suhteen tehdä.
Koulutus on tarkoitettu kaikille, jotka työssään esimiehenä, palkanlaskijana tai henkilöstöasioita muuten hoitavina tarvitsevat käytännönläheistä ja käyttökelpoista tietoa vuosilomasäännösten käytännön soveltamisesta.

Aika: torstaina 4.4.2019 klo 9-13
Paikka: Villa Tallbo, Petäjäksentie 178, Rauma

Koulutuksen sisältö:
Vuosiloman ansainta
• ansaintasääntöjen piiriin kuuluvat työntekijät
• vapaajärjestelmän piiriin kuuluvat työntekijät
• vuosilomaa kerryttävä aika
• lisäpäiväoikeus
• osa-aikatyöntekijöitä koskevat erityisjärjestelyt
Vuosiloman antaminen
• loman jakaminen ja sen rajat
• ajankohdan määrääminen ja siitä sopiminen
• loman antaminen poissaolotilanteissa
• säästövapaan uudet mahdollisuudet
• vuosiloma ja sairausloma
Vuosilomapalkka ja – korvaus
• vuosilomapalkan laskeminen eri tilanteissa
• muutostilanteet
• maksamisajankohta
• lomakorvaus lomapalkan sijasta
• lomaraha/lomaltapaluuraha

Kouluttaja:
Asiantuntijana koulutuksessa on Helsingin seudun kauppakamarin lakimies Kirsi Parnila. Luvassa on tiiviisti ja runsaasti tietoa sisältävä tilaisuus hyvien esimerkkien avulla.

Osallistumismaksu:
Kauppakamarin jäsenille hinta on 275 € + alv 24 %, muille 385 € + alv 24 %. Hinta sisältää aamukahvin ja lounaan. Mikäli osallistut myös 4.4 iltapäivällä järjestettävään Työpaikan poissaolot-koulutukseen, yhteishinta on 440e + alv 24% jäsenille ja 550e + alv 24% muille.

Ilmoittautuminen:
Ilmoittautua voit tästä linkistä 28.3.2019 mennessä.

Peruutusehdot:
Peruutukset korvauksetta viimeistään viikkoa ennen koulutuksen alkamista. Muussa tapauksessa kauppakamari perii 50 % kurssimaksusta.